Felgyorsuló autóárverések

Az autóárverések jelentős felfutására számítanak a közeljövőben a szakemberek. A bedőlő bankhitelek miatt egyre több gépkocsit adnak le a bankoknak volt tulajdonosaik, s ezekre hamarosan magánszemélyek is licitálhatnak. A magyar autósszakma fenegyereke, Vadas Tamás a jelenlegi piacvezető Autó Aukció Kft. ügyvezetőjét csábította át a hó végén startoló EU Licit Zrt.-hez.

2009. 04. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár gépkocsiárveréseket évek óta rendeznek Budapesten, ezeken eddig leginkább autókereskedők licitáltak a kiállított járművekre. Ennek az a legfőbb oka, hogy a felhozatal meglehetősen vegyes. Nem csoda, hogy a magánvásárlók eddig távol maradtak az árveréstől, de mindez hamarosan megváltozik – ígérte Bíró Gyula ügyvezető, aki korábbi cégénél, az Autó Aukció Kft.-nél megteremtette a hazai használt gépjárművek árveréseinek gyakorlatát, de ma már a Cél Motors vállalatcsoport tagjaként, az EU Licit Zrt. zászlója alatt szervezi a cég piacra lépését. Vadas Tamás, a Cél Motors cégvezető-tulajdonosa, a magyar autóspiac fenegyereke látta meg a lehetőséget a leadott gépkocsik árverezésében. Mint közismert, a lízingszerződések bedőlése miatt Magyarországon éves szinten mintegy negyvenezer fiatal, alig egy-három éves gépkocsi kerül vissza a pénzintézetekhez, és a bankok abban érdekeltek, hogy minél jobb áron értékesítsék a járművet.
Bíró Gyula szerint a hazai autópiaci lehetőségekhez mérve akár 10-20 százalékos előnnyel járhat az eladók számára az árveréses értékesítés. Kezdetben elsősorban a lízingelt kocsik árverését tervezik, vállalati flottákat és egyedi értékesítéseket egyaránt. Az EU Licit Zrt. két fronton kívánja megújítani a jelenlegi árverezési gyakorlatot – mondta Bíró Gyula. Az egyik, hogy a kereskedők mellett magánszemélyek számára is szerveznek majd árverést, méghozzá speciálisan válogatott és előkészített kínálattal. Az árverés-specialista tapasztalata szerint a visszaadott autók nagyjából egyharmada olyan állapotú, amely lehetővé teszi, hogy jelentősebb ráfordítások nélkül is eladásra bocsássák a járműveket. Ezeket kiválogatják a magánvásárlóknak, mi több, műszeres vizsgálatnak is alávetik, és ezt a kínálatot helyezik elébük. De készül egy másik újítás is. Bíró Gyula szerint a használtautó-árverezés gyakorlatában egyedülálló módon élő adásban, online is bekapcsolódhatnak a licitbe a vásárlók. Az ötvenezer forintos kaució befizetésével jogot nyernek a licitálásra, így a vidéki vevők utazgatás nélkül is válogathatnak a kínálatban. Ez utóbbi lehetőséggel minden bizonnyal a kereskedők élnek majd.
Az EU Licit Zrt. az árverések lebonyolítására egy 150 főt befogadó árverési csarnokot nyit, az autók számára pedig telephelyet, ahol meg lehet tekinteni a járműveket. Egy-egy árverésen 50-70 autót bocsátanak licitre. Bíró Gyula ügyvezető igazgató tervei szerint az idei évre 1500-2000 gépkocsi értékesítésére számítanak, s már az idén nullszaldós lehet a vállalkozás többek között az alacsony, néhány tízmilliós beruházási összegnek köszönhetően.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.