Tudtad, hogy az európai választásoknak már csaknem a küszöbén vagyunk? Tudtad egyáltalán, hogy már voltak európai választások? Az Európai Bizottság – Margot Wallström alelnök, kommunikációs biztos vezetésével – most az MTV-t, a fiatalok körében népszerű zenei televíziós hálózatot is „felbérelte”, hogy elérje Európa fiatalságát, amelyik igen gyér arányban vett részt eddig az európai parlamenti választásokon. Wallström tegnapi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy „a fiatalok az Európai Unió jövője, akik gondolataira és aktív szereplésére szükségünk van”.
Antonio Campo dall’Orto, az MTV Networks International ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a Hallasz, Európa? programmal „bele akarnak kiáltani” a fülekbe, és rávenni a fiatalokat arra, hogy vegyenek részt az európai parlamenti választásokon. A 23 nyelven elérhető honlapjukon (Caneuhearme.eu) tudatosítani akarják azt, hogy milyen nagyszerű hely Európa, illetve az unió, és megkérik a fiatalokat, hogy április 30-án délután fél négykor a kontinens nagyvárosaiban csatlakozzanak a kiáltáshoz.
A korábbi európai választásokon a 18 és 24 év közötti korosztály körében a részvétel csak 40 százalékos volt. Az EU most ezt az arányt akarja növelni azzal, hogy az ifjúságnak esélyt adnak arra, hogy ők mondják el az uniónak, kik ők és mit szeretnének, mi bántja őket és milyen ideáljaik vannak.
Április 6-án indult egy tévékampány, amelynek során Londonban, Párizsban és Rómában fiatalok a Big Benre, az Eiffel-toronyra és a Colosseumra felerősített hangszórókon igyekeznek rávenni majd társaikat arra, hogy hallassák hangjukat a leghatékonyabb módszerrel: vegyenek részt az európai parlamenti választásokon.
Erős Néppárt. Az Európai Néppárt marad a legnagyobb létszámú politikai erő a júniusi európai parlamenti választások után, de várhatóan számottevően nő a baloldal súlya – derül ki a Burson-Marsteller kommunikációs tanácsadó cégnek a választások esélyeit latolgató elemzéséből. (MN)
Magyar Péterék az amerikai és a magyar embereket is szidják Donald Trump győzelme kapcsán