Tapasztalt pilóta az új Malév-vezér

2009. 04. 26. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új irányra van szükségünk ahhoz, hogy a Malévet keresztül tudjuk navigálni a jelenlegi piaci krízisen – mondta Martin Gauss, akit hétfőn a Malév új vezérigazgatójának nevezett ki a légicég igazgatósága. A német szakember húszéves tapasztalattal rendelkezik a légi közlekedés területén, s nem ismeretlen számára a Malév, hiszen több hónapja tanácsadóként dolgozott a vállalatnál – tette közzé a Malév kommunikációs osztálya. Gauss 1992-ben B737-es pilótaként kezdte légi közlekedési karrierjét a British Airways leányvállalatánál, a Deutsche BA légicégnél, s már 1995-től szerepet vállalt a légitársaság menedzsmentjében. A British Airways 2003-ban eladta a DBA-t a Hans Rudolf Woehrl tulajdonában lévő Intro-csoportnak. 2004-ben Gauss a DBA igazgatójaként dolgozott tovább, s a társaság megújításáért volt felelős. A cég Martin Gauss vezetése alatt vált nyereségessé. A DBA utolsó évében hatvanezer járatával mintegy 4,5 millió utast szállított és 28 gépből álló flottával rendelkezett. A német szakember kapitányként jelenleg is aktív Boeing 737-es pilóta, széles körű tapasztalatokkal és több mint nyolcezer repült órával.
A Malév 2007. tavaszi privatizációja óta Gauss a harmadik vezér. A magánosítás idején vezérigazgató Gönci Jánost 2007 júliusában Lloyd Paxton brit szakember váltotta, aki kinevezése előtt a British Airways-nél és a kazah Air Astana légitársaságnál tevékenykedett. Őt 2007 szeptemberében Leonov Péter követte a tisztségben, aki azt követően távozott, hogy a korábbi közvetett tulajdonos, Borisz Abramovics eladta a Malév 100 százalékát birtokló AirBridge Zrt.-ben lévő 49 százalékos részesedését az orosz állami Vnyesekonom banknak.
A kelet-közép-európai légitársaságoknak egyre kisebb az esélyük arra, hogy megtartsák függetlenségüket, miután a gazdasági válság nyomást gyakorol a keresletre – tette közzé az SNL Consulting londoni elemzője a közelmúltban, aki szerint az egyik legrosszabb teljesítményt a Malév mutatja a régióban, amely már évek óta veszteségesen működik. A magyar légitársaság több tíz milliárdos adósságot halmozott fel, s a Vnyesekonombank tulajdonszerzése előtti hónapokban több alkalommal bérrel is adósa maradt az alkalmazottainak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.