A közösségi közlekedés szolgáltatási minőségének romlásához vezet, ha a tervezett kormányzati megszorítások megvalósulnak – mondta lapunknak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) alelnöke. A szervezet az ügyben felhívást bocsátott ki, amelyben azzal vádolja a területet felügyelő állami szereplőket, hogy nem használták ki az EU támogatásaiban rejlő fejlesztési lehetőségeket, például a Közlekedés Operatív Programban eddig egyetlen fillért sem sikerült lehívni közlekedési célra. Másfelől nem akadályozták meg, hogy egyes szolgáltatók, mint a MÁV, kétes ingatlanügyletekbe keveredjék, vagy hogy a közbeszerzési gyakorlatát törvénytelenségek sora szegélyezi. Különösen nagy felelősség terheli a közlekedési kormányzatot, hogy a MÁV Zrt. még mindig nem rendelkezik valódi közszolgáltatási szerződéssel.
Nemcsak a vasútnál vannak komoly bajok – mondta el Dorner Lajos. A BKV gyanús tanácsadói szerződésekben, energiabizniszben jár élen. A Volán-társaságok egy része pedig lassan már csak papíron létezik. Furcsa hátterű alvállalkozások, kétes eredetű buszokkal gyakorlatilag „lopakodva” privatizálták őket, ingatlanvagyonuk eltűnt. A közösségi közlekedési ágazat az ország vérkeringését jelentő közüzem, fenntartása törvényi kötelezettség, és minden magyar állampolgár elemi érdeke – hangsúlyozta a VEKE alelnöke. A VEKE azt követeli, hogy a kormány számoljon le az úgynevezett „alkotmányos költségekkel”, az állami szintű korrupcióval: az üvegzsebtörvény hatályát terjesszék ki az állami és önkormányzati tulajdonú nagyvállalatokra is.
Kassára, Kolozsvárra megy a vonat. Napokon belül megváltoztatja hangos utastájékoztatását a MÁV-Start a Keleti pályaudvaron – közölte a cég kommunikációs munkatársa. Miként lapunk beszámolt róla, március eleje óta a határon túli magyar települések neve az adott országban használatos nyelven hangzik el a hangosbeszélőben. A közlekedési miniszter utasítására a határon túli magyar városok nevét a magyar nyelvű tájékoztatásban magyarul kell ejteni, de emellett idegen nyelven is közölni kell az utazási információkat a nemzetközi járatok esetében. Idetartozó hír, hogy a MÁV bejelentette: a közeljövőben közbeszerzési eljárást ír ki a MÁV Direkt telefonos ügyfélszolgálat működtetésére.
Kiderült, hogyan történt a kettős tehervonat-baleset Komáromnál