Közösségi szintű intézkedést sürgetett a Közúti Fuvarozók Európai Szövetsége (UETR) a közúti fuvarozás megsegítésére, mivel a magas üzemanyagköltségek, valamint az alacsony fuvardíjak miatt az ágazatnak jelentős nehézségekkel kell szembenéznie – mondta Ágai László, az UETR főtitkára. A Közúti Fuvarozók Európai Szövetségének első budapesti ülése után Lode Verkinderen, a szövetség főtitkárhelyettese kiemelte, hogy az Európai Unió növelni akarja a fuvarozók által viselt terheket, azonban nem jó döntés, hogy a dugók, a zaj és a károsanyag-kibocsátás miatti pluszköltségeket csupán a közúti fuvarozóknak kell megfizetniük.
Az UETR nyilatkozatot fogadott el, amelyben azt kérte az Európai Uniótól, hogy állítson fel európai megfigyelő központot, amely hivatalosan követi a fuvarköltségek és a fuvardíjak egyes tagországokban való alakulását. Segítségével meghatározható lenne egy úgynevezett bázistarifa-rendszer, hogy a tisztességes versenyt biztosítani tudják. Emellett kérték az úgynevezett szakmai gázolajár bevezetését. Ez olyan speciális, kevesebb közterhet viselő üzemanyagár, amelynek segítségével a költségek kisebbek lennének, az üzemanyag-turizmus pedig megszűnne. A körbetartozások megszüntetése érdekében mindenképpen be kell vezetni a 30 napos fizetési határidőt. Ha az állami megbízók és a vállalkozások közti tranzakciókat tudták szabályozni, akkor tegyék meg ugyanezt a magánügyfelek közötti fizetések szabályozásában is. Ugyancsak kérték, hogy nyíljanak olyan hitelvonalak, amelyek valóban lehetőséget adnak a fejlesztésre vagy a túlélésre. – Az adósság, illetve a lízingszerződések kamatait be kell fagyasztani. Továbbá fontosnak tartjuk, hogy ha az EU – teljesen érthető módon – környezetvédelmi előírásokat és követelményeket támaszt, akkor a fejlesztések finanszírozásában is segítsen – írják.
Orbán Viktor bejelentést tett a kereskedelmi kamarával való együttműködésről