Megtorpan a Balaton fejlesztése

Nincs pénz a fejlesztésekre – röviden így summázhatók a Balaton Fejlesztési Tanács hétvégi ülésén elhangzottak. A balatoni körvasút továbbra is csak álom marad, a kerékpárút-hálózat rendbetételét a kormány az önkormányzatokra testálná, a második balatoni kompról pedig szó sincs.

2009. 05. 20. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Óriási felháborodást okozott az üdülőkörzet közlekedésfejlesztési tervének elsorvasztása a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) hétvégi ülésén is. A rendkívül ütős környezetvédelmi érvekkel is indokolható, második (Fonyód és Badacsony közötti) balatoni komppal kapcsolatban Suchman Tamás, a BFT szocialista elnöke kikérte magának a közlekedési tárca egyes vezetőinek hozzáállását. – Elfogadhatatlannak tartom: ahelyett, hogy részt vettek volna a második komppal kapcsolatos megbeszéléseken, a Népszabadságon keresztül üzenik meg a megvalósítást elutasító véleményüket. Kikérem magamnak az üzengetést. Mondják el, miért nem támogatják a közlekedési, környezetvédelmi és turisztikai érdekeket egyaránt szolgáló kompátkelő-beruházást. Nem pénzt kérünk a tárcától, hanem segítséget az uniós pályázat elnyeréséhez – fakadt ki Suchman.
A balatoni körvasúttal kapcsolatban sem hangzott el biztatás, hacsak annak nem vesszük Csepi Lajos közlekedési szakállamtitkárnak azt, a Gyurcsány-kormánybeli elzárkózást elítélő kijelentését, hogy „túl kell lépni a mai helyzeten, és régiós forrásból a Balatonnál is meg kell valósítani az integrált szervezésű közlekedést”. Nemet mondott a közlekedési tárca a gazdátlan, gazos, életveszélyes hidakon átívelő tó környéki kerékpárút-hálózat „gondozására” is. Suchman Tamás erre ugyancsak felháborodottan reagált. Miután a kerékpárút építése jó- részt állami forrásból történt, a fenntartás koordinálása az állam feladata – szögezte le.
Csepp a tengerben az a 225 millió forintos állami támogatás, amelyre szennyvízelvezetés címén a balatoni régió több mint félszáz kistelepülése pályázhat. Bóka István, Füred polgármestere, országgyűlési képviselő ezzel kapcsolatban attól óvott: nehogy a pénztelenségből adódó spórolás olyan egyedi megoldásokat eredményezzen, amely megakadályozza a majdani szennyvízcsatorna-hálózat egységes rendszerére való rákötést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.