Óriási felháborodást okozott az üdülőkörzet közlekedésfejlesztési tervének elsorvasztása a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) hétvégi ülésén is. A rendkívül ütős környezetvédelmi érvekkel is indokolható, második (Fonyód és Badacsony közötti) balatoni komppal kapcsolatban Suchman Tamás, a BFT szocialista elnöke kikérte magának a közlekedési tárca egyes vezetőinek hozzáállását. – Elfogadhatatlannak tartom: ahelyett, hogy részt vettek volna a második komppal kapcsolatos megbeszéléseken, a Népszabadságon keresztül üzenik meg a megvalósítást elutasító véleményüket. Kikérem magamnak az üzengetést. Mondják el, miért nem támogatják a közlekedési, környezetvédelmi és turisztikai érdekeket egyaránt szolgáló kompátkelő-beruházást. Nem pénzt kérünk a tárcától, hanem segítséget az uniós pályázat elnyeréséhez – fakadt ki Suchman.
A balatoni körvasúttal kapcsolatban sem hangzott el biztatás, hacsak annak nem vesszük Csepi Lajos közlekedési szakállamtitkárnak azt, a Gyurcsány-kormánybeli elzárkózást elítélő kijelentését, hogy „túl kell lépni a mai helyzeten, és régiós forrásból a Balatonnál is meg kell valósítani az integrált szervezésű közlekedést”. Nemet mondott a közlekedési tárca a gazdátlan, gazos, életveszélyes hidakon átívelő tó környéki kerékpárút-hálózat „gondozására” is. Suchman Tamás erre ugyancsak felháborodottan reagált. Miután a kerékpárút építése jó- részt állami forrásból történt, a fenntartás koordinálása az állam feladata – szögezte le.
Csepp a tengerben az a 225 millió forintos állami támogatás, amelyre szennyvízelvezetés címén a balatoni régió több mint félszáz kistelepülése pályázhat. Bóka István, Füred polgármestere, országgyűlési képviselő ezzel kapcsolatban attól óvott: nehogy a pénztelenségből adódó spórolás olyan egyedi megoldásokat eredményezzen, amely megakadályozza a majdani szennyvízcsatorna-hálózat egységes rendszerére való rákötést.
Sasvári Sándor megrázó vallomása: így tették tönkre a családját