Botrányos munkakezdés

Andrási Miklós MÁV-elnökké történt kinevezése után a vasúttársaság szerződést kötött azzal a céggel, amelynek Andrási volt az igazgatója – értesült lapunk. A Bajnai-kormány egyébként éppen az új MÁV-vezértől várta az állami társaság rendbetételét.

Munkatársunktól
2009. 10. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ellenáll a MÁV. Bár parancsba kapta a közlekedési minisztertől, hogy ne igényelje vissza a 2004–2005. évi áfaarányosítási szabály miatt bennragadt forgalmi adót, a MÁV igazgatósága tegnap úgy döntött, hogy a felügyelőbizottságra bízza a döntést. A testület szerint ha nem igényelnék vissza a forgalmi adót, akkor hűtlen kezelés bűnébe esnének. (J. Gy.) Részletek a 13. oldalon


A Magyar Nemzet birtokában lévő vállalkozási szerződés szerint a Grid CEE Tanácsadó Zrt. öt és fél millió forint plusz áfáért vállalta a „szakértői közreműködést” a MÁV villamosenergia-ellátó tevékenységének önálló társaságba történő kiszervezésében. A szerződés egyik pontja értelmében a vállalkozás kijelentette, hogy a MÁV-tól független, befektetéseiben nem érdekelt, és nincsenek a két társaság viszonyában összeférhetetlenségi okok. A MÁV pedig vállalta például, hogy a Grid által „tervezet formájában kiadott írásos vagy szóbeli jelentésekre, prezentációkra, következtetésekre és tanácsokra nem támaszkodik”. A szerződés szerint ebben azért állapodott meg a két cég, mert a tervezeteken „további munka vagy változtatás válhat szükségessé”. A Grid Zrt. egyébként elsősorban vezetői, pénzügyi, befektetési és adótanácsadással, pénzügyi vállalkozások alapításával foglalkozik.
Andrási Miklóst, a Grid Zrt. korábbi igazgatóját Hónig Péter közlekedési miniszter idén július 1-jén nevezte ki a MÁV elnökévé, hogy a közösségi közlekedés társadalmi elismertségét visszaszerezze, megteremtse a cég iránti bizalmat, és piaci szemléletet alakítson ki. A kormány jövőre 40 milliárd forintot akar spórolni a közösségi közlekedésen, az elnök-vezérigazgató feladata a társaság ennek megfelelő átalakítása, a MÁV-csoport finanszírozhatóságának megteremtésével, az állami pénzből finanszírozott Volán- és vasúti közlekedés párhuzamosságának megszüntetése.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.