Szegény Jaime Alguersuarinak egy ideig még bizonyosan tűrnie kell, hogy a viccelődők céltáblája lesz a múlt hét végi, szezonzáró Forma–1-es futamon történtek miatt. Abu-Dzabiban a Toro Rosso pilótája a 16. körben a bokszba hajtva elnézhette a „bikákat”, mert nem a saját istállójánál, hanem egy házzal odébb, a Red Bullnál szeretett volna leparkolni, s jócskán ráijesztett az ottani szerelőkre, mielőtt észlelte a tévedését, és továbbhajtott. Utólag bevallotta, a rádión nem szólt be, hogy érkezik, a Red Bullnál viszont teljes volt a készültség, mert az utóbb futamgyőztes Sebastian Vettelt várták. A kétszer is elmélázó spanyol aztán a következő körben ki is esett a váltója meghibásodása miatt, de a Toro Rossónál mégsem voltak nagyon elkeseredve a végén, mert Sebastien Buemi egy pontért bejött a nyolcadik helyre.
Az amúgy izgalmakban bővelkedőnek nem nevezhető futam után nem csak a már korábban világbajnokká avanzsált, Abu-Dzabiban harmadik helyezett Jenson Button, valamint a konstruktőrök között élen végzett csapata, a Brawn GP ünnepelhetett. A hét végi kettős győzelmével a Red Bull is – másodikként Mark Webbert intették le – bonthatta a pezsgőket, mert az összetettben Button mögött Vettel lett a második, megnyerve a zárófutamon „csak” negyedik Rubens Barrichello elleni különversenyt.
Aligha ezért, de tegnap eldőlt, hogy a Brawn GP brazil pilótája jövőre a Williams-csapatot erősíti. Társa a Forma–1-ben debütáló német Nico Hülkenberg lesz, aki az idén megnyerte a GP2-sorozatot, szintén újoncként.
„Rubenst nem kell bemutatni. Nemcsak a legrutinosabb pilóta, hanem szenvedélyes és tehetséges versenyző, aki keményen harcolt idén is” – fogalmazott Frank Williams csapatfőnök a 284 versenynyel a háta mögött a sorozat legtapasztaltabbjának számító Barrichellóról.
Ami a Williams eddigi két pilótáját illeti, a hírek szerint Nico Rosberg éppen Barrichello helyére ül a Brawn GP-nél, Kazuki Nakadzsimának viszont még helyet kell találnia magának.
Bridgestone: még egy év. A 2010-es szezon után kiszáll a Forma–1-ből a Bridgestone, a világbajnoki sorozat jelenlegi egyetlen gumiszállítója. A japán cég tegnap azt is bejelentette, hogy erőforrásait új technológiákra és termékek előállítására kívánja fordítani. Az 1997 óta Forma–1-es beszállító, 2007-től egyedüli gumiszállító Bridgestone szerződése 2010 végéig szól, és ezt nem kívánja meghosszabbítani. S a japán cégek sorra hagyják el a négy- és kétkerekűek sportvilágát. A Forma–1-ből már korábban távozott a Honda, míg a Toyota tulajdonában álló Fidzsi-pálya jövő évtől már nem ad otthont futamoknak. A Subaru, a Suzuki és a Mitsubishi a ralitól, a Kawasaki pedig a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól köszönt el.

Egyre gyanúsabbak a körülmények az óvodából eltűnt gyermek ügyében – vajon ki lehet a felelős?