A törött nádszál
Egri Gárdonyi Géza Színház. Író: Márton László. Rendező: Csizmadia Tibor. Bemutató: január 8.
Azt mondja a régi példabeszéd, hogy törött nádszálra nem jó támaszkodni, mert átlyukasztja az ember tenyerét. A szomorújáték Márton László drámatrilógiájának harmadik darabja. A törött nádszál ezúttal is Báthory Zsigmond erdélyi fejedelem, aki a benne bízók vesztét okozza. Zsigmond, miután visszaverte az Erdélyre támadó török sereget és vérbe fojtotta a székelyek lázadását, váratlanul Prágába utazik, Rudolf császárhoz. Az a híresztelés terjed, hogy le akar mondani a fejedelmi székről, és át akarja adni Erdélyt a császárnak. Újult erővel tör ki a hatalmi harc.
Nem ér a nevem
Kecskeméti Katona József Színház. Író: Michael Cooney. Rendező: Szerednyey Béla. Bemutató: január 8.
A darab tele van kétértelmű mondatokkal, egymással összetévesztett emberekkel; van benne férfi nadrág nélkül és női ruhában, vannak hullák és félholtak. A történet nem más, mint vicces és bizarr szituációk sora. Amit félre lehet érteni, azt félre is értik.
Set&Reset/Reset
Budapest Tánciskola (MU Színház). Rendező: Angelus Iván. Bemutató: január 12.
Trisha Brown 1983-as koreográfiájának felújítása sohasem egyszerű rekonstrukció: mindig újraalkotás. Az eredeti mozgássorokat az eredeti szabályok alapján új struktúrákba rendezik az alkotók. Így történt itt is. A színpadra állítást Éva Karczag és Vicky Shick – az eredeti szereposztás két táncosa – vezette.
Úri muri
Nemzeti Színház. Író: Móricz Zsigmond. Rendező: Bezerédi Zoltán. Bemutató: január 15.
Ki ne hallott volna a legendás előadásról a régi Nemzetiben, Somlay Artúrral, Simonyi Máriával és Somogyi Erzsivel? Ki ne tudná, hogy híres film is készült belőle páratlan alakításokkal? A rendező most Schöpflin Aladár kritikus-irodalomtörténész egykorú véleményét követve tragikus, dühös dőzsölésként, vesztükbe rohanó emberek meneküléseként viszi színpadra a művet.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség