Közzétette az Egyesült Államok kormánya a repülőgépek 2009-es, madarakkal történt baleseteinek kimutatását. Az AP tegnapi elemzése szerint az ilyen és az egyéb, levegőben tartózkodó élőlényekkel (például denevérekkel) bekövetkezett ütközések száma egyre inkább nő, olyannyira, hogy tavalyra meghaladta a tízezret. Az is kiderült, hogy a súlyosabb balesetek aránya nagyobb ütemben emelkedik, mint a könnyűeké. A 2009-es év első hét hónapjában 57 súlyos baleset történt az Egyesült Államokban, amely nyolc ember életét követelte, és további hat sérülését okozta.
Emlékezetes, tavaly január 15-én az US Airways egyik Airbus A320-asa New Yorkban, percekkel a felszállás után lúdrajnak ütközött, emiatt mindkét hajtóműve felmondta a szolgálatot. Az Airbus fedélzetén 150 utas és öttagú személyzet tartózkodott, a gép végül Manhattantől nyugatra, a Hudson-folyó 6 Celsius-fokos vizébe (a levegő hőmérséklete mínusz 6 fok volt) zuhant. A pilóta bravúrjának köszönhetően mindenki túlélte a landolást. Nem volt ilyen szerencséje annak a helikopternek, amelyik Los Angeles közelében egy olajplatform felé tartva nekiment egy rőtfarkú ölyvnek. A két pilóta és hat utas meghalt, az ütközés egyetlen túlélője súlyos sérüléseket szenvedett.
A balesetek számának emelkedését a madárpopulációk növekedésével, illetve azzal magyarázzák a szakértők, hogy a repülőterek és légitársaságok szorgalmasabban jelentik az eseteket, mint korábban.
Magyarországon utoljára 2005 októberében történt ilyen baleset. Akkor a kecskeméti Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison egy L–39 Albatrosz típusú, kétszemélyes repülőgépbe kiképzési feladat közben közvetlenül a leszállás megkezdésének pillanatában csapódott egy vadkacsa. Az 500 méter magasan, óránként 330 kilométeres sebességnél történt ütközés következtében a pilótakabin első üvege betört. A pilóta könnyebben megsérült, de biztonsággal földre tudta tenni a repülőgépet. Az Albatrosz javítható sérüléseket szenvedett, a kacsa kimúlt.

Befolyásos üzletembert fogtak el a hatóságok a Nagybani Piacon