Tömegesen csaphatta be ügyfeleit az egyik online vásárlásokra szakosodott cég, a ppo.hu honlapot üzemeltető vállalkozás előzetes értesítés nélkül emelte le ügyfelei banki folyószámláiról az éves díjnak nevezett összeget, holott korábban ingyenesnek mondta szolgáltatásait. A Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) szerdai közleményében arról tájékoztatott, hogy csalás miatt büntetőeljárást indított az ügyben. Tafferner Éva szóvivő tegnap lapunknak úgy nyilatkozott, hogy a hatóság egyelőre azt vizsgálja, történt-e bűncselekmény. Ha azt nem sikerül bizonyítani, a károsultak csak polgári jogi úton érvényesíthetik követeléseiket.
E héten több száz feljelentés érkezett a BRFK-ra, a testület gazdaságvédelmi főosztálya szerdától vizsgálja a történteket. A hatóság bekérte a cég iratait, illetve ügyfeleivel kötött szerződéseit. Lapunk úgy tudja, a vállalkozás vezetője jelezte együttműködési szándékát a nyomozóknak, de még nem hallgatták ki. A PPO főképp mobilegyenleg-feltöltést, online lottózást, autópályamatrica-vásárlást ajánlott a regisztrálóknak járulékos költségek nélkül. Az ügyfeleknek meg kellett adniuk bankszámlaszámukat a jelentkezéskor. A honlapot üzemeltető svájci cég, a Centillion azonban éves díjat számított fel a vásárlóknak, akiknek számláiról le is emelték a fejenként 2490 forintot. Az ügynek 110 ezer károsultja lehet a rendőrség szerint, az adómentesen, s vélhetőleg jogtalanul megszerzett összeg 250 millió forintra is rúghat. A rendőrség vizsgálja, hogy a svájci cég milyen alapon hívhatta le az említett pénzeket a számlákról. Tény, hogy az ügyfelek megadták erre vonatkozó adataikat a jelentkezéskor, ám a szolgáltatóknak nem lett volna szabad belenéznie azokba, és főleg szabálytalan volt tranzakciót indítania.
Az OTP egyeztetésre hívja a PPO-t, mert a hazai pénzintézet technikailag közreműködik a svájci cég ügyfelei és a szolgáltatók közötti pénzügyi műveletekben, függetlenül attól, hogy a vásárlók melyik banknál vezetik számláikat – tudósított a Magyar Rádió. Hargitainé Várhegyi Teréz, az OTP kártyaüzletágának vezetője a hírműsorban felhívta a figyelmet, hogy az ügyfelek nem is tudják úgy letiltani az átutalásokat a PPO felé, mint például a közműcégek számlaterheléseit. A cég honlapján ugyan elvileg fel lehet mondani a korábban megkötött szerződéseket, de az ezt lehetővé tévő oldalt hónapok óta nem lehet elérni. Binder István, az Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője arra figyelmeztet, hogy az ügyfeleknek arra sincs lehetőségük, hogy saját maguk kezdeményezzék bankjuknál a levonás felfüggesztését. A PSZÁF, akárcsak a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség és a Gazdasági Versenyhivatal szintén vizsgálatot indított az ügyben.
A BRFK nem szolgált információval a Centillion vezetőiről. A PPO honlapja tegnap még üzemelt, s várta az újabb jelentkezőket.

Komoly anyagi segítséget kapnak a nyugdíjasok