Túlszámlázással jár a váltás

Nem könnyíti meg a szolgáltatóváltást fontolgató gázfogyasztók dolgát a Tigáz. Olvasóink beszámolói alapján továbbra is túlbecsült összegű számlákkal próbálják meg „elrettenteni” a háztartásokat attól, hogy kilépjenek a szabadpiacra. A tizenegy megyében földgázt nyújtó társaság szerint viszont ennek az a célja, hogy a fogyasztónak biztosan ne maradjon tartozása, ami a váltás feltétele.

Dékány Lóránt
2010. 01. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem négyszer akkora gázfogyasztásról kapott számlát az egyik Heves megyei olvasónk a Tigáztól, mint amennyit a mérőórája állása alapján elhasznált. Ez lehetne egy átlagos számlázási tévedés is, ha Román István nem jelentette volna be egy hónapja szolgáltatóváltási szándékát. Akárcsak többi olvasónk, akik szintén hasonló eseményekről számoltak be lapunknak, miután a Tigáz felé jelezték, elhagynák a szolgáltatást és az EMFESZ-t választanák.
Győrösi Pál, a Tigáz szóvivője lapunk megkeresésére elmondta, hogy a szolgáltatóváltáskor a kilépésig hátralévő időszakra – általában két hónapra – becsült számlát küldenek ki ügyfeleiknek. Mint mondta, az időjárás változása befolyásolhatja a kalkulációt, így pontos számlát nem tudnak kiállítani a fogyasztóiknak. Hozzátette, általában a valós felhasználásnál valamivel nagyobb összegről küldenek csekket, ám ennek oka az, hogy a fogyasztónak semmiképp se maradhasson tartozása, ez ugyanis a váltás feltétele – amit a Magyar Energia Hivatal szabályoz. A szóvivő azonban hangsúlyozta, amikor az ügyfél az utolsó napját tölti a jelenlegi szolgáltatójánál, bediktálhatja az aktuális óraállást, s ennek megfelelően visszautalják a „túlfizetéses” összeget.
Román István esetében ez – mivel fóliasátrat is fűt – több százezer forintot jelent. Mint lapunknak elmondta, ennek befizetéséhez fel kellene oldania lekötött megtakarítását, amivel elvesztené az arra előjegyzett kamatot, így hiába kapná vissza később a Tigáztól a különbözetet. Ám ha január végéig nem rendezi a szolgáltató által kiszámlázott „hátralékot”, nem léphet át az EMFESZ-hez, így pedig a több hónapos eljárást újra kellene indítania.
A Tigáz és az EMFESZ közötti harc nem új keletű. Kirobbanásának oka, hogy a szabadpiaci szolgáltató saját tájékoztatása szerint mára több mint 200 ezer lakossági ügyfelet csábított át az egyetemes szolgáltatóktól, amelynek kárát leginkább – információink szerint – a Tigáz látta, a legtöbb fogyasztó ugyanis innen szivárgott át a gas.hu mögött álló társasághoz. Az ellentét a két cég között már odáig fajult, hogy december elején az EMFESZ beadványt nyújtott be a Gazdasági Versenyhivatalhoz a Tigáz eljárása miatt, ám ez ügyben még nincs fejlemény.
Az EMFESZ rendezetlen tulajdonosi háttere azonban sok fogyasztót újabb szolgáltatóváltásra sarkall. De nem mindenki tér viszsza egyetemes szolgáltatójához, mivel pár hónapja már az E.ON is rendelkezik szabadpiaci ajánlattal a lakossági fogyasztók számára, amely országszerte elérhető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.