Könnyen megingathatja az internetes kereskedelembe vetett bizalmat a PPO.hu online szolgáltatásokat nyújtó társaság, amely a mindeddig ingyenes csomagját igénybe vevő ügyfeleinek bankszámláját 2490 forintos éves díjjal terhelte meg. Ennek okán óriási felháborodásáradat indult meg a sajtó és a hatóságok felé, amelyre reagálva az internetes értékesítő társaság igazgatója, Simén Tamás az Index hírportálnak még hétfőn közölte: az általános szerződési feltételekben benne foglaltatik, hogy az eddigi, promóciós célzattal ingyenes csomagjuk – amelyre 2008 novembere és tavaly január 20. között lehetett regisztrálni – 2010-től fizetős, a tagságok pedig felfüggesztés, illetve törlési igény nélkül automatikus megújulnak. A PPO kezdetben a három mobilszolgáltató termékeit forgalmazta, később pedig több új elemmel, egyebek között online autópálya-matricával, SMS-küldési lehetőséggel, IQ-tesztekkel, biztosításkötéssel bővült kínálatuk. A szolgáltatások igénybevételéhez az ügyfeleknek regisztrálniuk kell bankkártyájukat, amelynek terhére jelszó megadása mellett lehet vásárolni.
Nem látják ennyire egyértelműnek és korrektnek a helyzetet az ügyfelek, akik internetes fórumokon és lapunknál egyaránt azt állították, hogy ingyenes szolgáltatásra regisztráltak, a „lenyúlás” lehetősége fel sem merült bennük. – Egyértelmű, hogy néhány ezer forintos ügyletek intézéséért senkinek nem éri meg további ezreket kifizetni egy közvetítő társaságnak – érvelt egy lapunkat felkereső panaszos, hangsúlyozva: semmilyen értesítést nem kapott a PPO-tól a terhelést illetően. Az ügyben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelet, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a rendőrség is vizsgálódik. Kathy Attila, a felügyelet szóvivőjének közlése szerint még nem ismerik az ügy hátterét, így egyelőre nem nyilatkozott arról sem, megtévesztette-e a fogyasztókat a PPO. A GVH mintegy hetven panasszal találkozott, és – mint azt Mihálovics András szóvivő internetes laptársunknak elmondta – vagy ők, vagy a fogyasztóvédők biztosan vizsgálatot indítanak. A rendőrségre is özönvízszerűen érkeznek a feljelentések, amelyre reagálva egy egyenlevélben tájékoztatják a panaszosokat, hogy az ORFK Gazdaságvédelmi és Pénzhamisítás Elleni Osztályán van az ügy.
Az Index szerint a társaság több mint százezer ügyféllel rendelkezik, így a mostani terhelések jelentette bevétel százmilliósra tehető. Ráadásul vélhetőleg nem hazánkban adózik a társaság, a levonásról szóló értesítők alapján ugyanis egy svájci számlán landolt a pénz.

Nem bírnak leállni: megérkezett az újabb Kollár Kinga-botrány