Ügyfelei zsebében turkált a PPO?

Éves szolgáltatási díj címén 2490 forinttal terhelte meg ügyfelei egy részének bankszámláját a PPO elektronikus szolgáltatásokat nyújtó cég az elmúlt napokban, amelynek jogosságát vitatva százszámra özönlöttek a rendőrségi feljelentések. A cég bevétele számítások szerint meghaladhatja a százmillió forintot.

Hírösszefoglaló
2010. 01. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Könnyen megingathatja az internetes kereskedelembe vetett bizalmat a PPO.hu online szolgáltatásokat nyújtó társaság, amely a mindeddig ingyenes csomagját igénybe vevő ügyfeleinek bankszámláját 2490 forintos éves díjjal terhelte meg. Ennek okán óriási felháborodásáradat indult meg a sajtó és a hatóságok felé, amelyre reagálva az internetes értékesítő társaság igazgatója, Simén Tamás az Index hírportálnak még hétfőn közölte: az általános szerződési feltételekben benne foglaltatik, hogy az eddigi, promóciós célzattal ingyenes csomagjuk – amelyre 2008 novembere és tavaly január 20. között lehetett regisztrálni – 2010-től fizetős, a tagságok pedig felfüggesztés, illetve törlési igény nélkül automatikus megújulnak. A PPO kezdetben a három mobilszolgáltató termékeit forgalmazta, később pedig több új elemmel, egyebek között online autópálya-matricával, SMS-küldési lehetőséggel, IQ-tesztekkel, biztosításkötéssel bővült kínálatuk. A szolgáltatások igénybevételéhez az ügyfeleknek regisztrálniuk kell bankkártyájukat, amelynek terhére jelszó megadása mellett lehet vásárolni.
Nem látják ennyire egyértelműnek és korrektnek a helyzetet az ügyfelek, akik internetes fórumokon és lapunknál egyaránt azt állították, hogy ingyenes szolgáltatásra regisztráltak, a „lenyúlás” lehetősége fel sem merült bennük. – Egyértelmű, hogy néhány ezer forintos ügyletek intézéséért senkinek nem éri meg további ezreket kifizetni egy közvetítő társaságnak – érvelt egy lapunkat felkereső panaszos, hangsúlyozva: semmilyen értesítést nem kapott a PPO-tól a terhelést illetően. Az ügyben a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelet, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a rendőrség is vizsgálódik. Kathy Attila, a felügyelet szóvivőjének közlése szerint még nem ismerik az ügy hátterét, így egyelőre nem nyilatkozott arról sem, megtévesztette-e a fogyasztókat a PPO. A GVH mintegy hetven panasszal találkozott, és – mint azt Mihálovics András szóvivő internetes laptársunknak elmondta – vagy ők, vagy a fogyasztóvédők biztosan vizsgálatot indítanak. A rendőrségre is özönvízszerűen érkeznek a feljelentések, amelyre reagálva egy egyenlevélben tájékoztatják a panaszosokat, hogy az ORFK Gazdaságvédelmi és Pénzhamisítás Elleni Osztályán van az ügy.
Az Index szerint a társaság több mint százezer ügyféllel rendelkezik, így a mostani terhelések jelentette bevétel százmilliósra tehető. Ráadásul vélhetőleg nem hazánkban adózik a társaság, a levonásról szóló értesítők alapján ugyanis egy svájci számlán landolt a pénz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.