Érd a helyi szponzorokra épít

Érd önkormányzata és néhány helyi vállalkozó megállapodásának köszönhetően január közepe óta levásárolható jegyekkel látogathatók a város kulturális rendezvényei egész évben. Az üzleti szféra és a kulturális igazgatás együttműködése példaértékű lehet más forráshiánnyal küszködő településeknek is.

Klementisz Réka
2010. 02. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olyan koncepciót szerettünk volna kidolgozni, amely az utóbbi években fellendülő érdi kulturális életet tovább pezsdíti, megelőzi a válság esetleges visszavető hatását, és a kultúraszervezőnek, a helyieknek és a támogatóknak egyaránt megéri – magyarázta lapunk kérdésére a hagyományos szponzorációtól eltérő kultúraélénkítő megállapodás lényegét Nemes Attila kulturális tanácsadó, az érdi polgármesteri kabinet tagja. Mivel az utóbbi években fokozatosan csökken a kulturális célokra fordítható állami támogatás, és a hagyományos szponzoráció bővítésének lehetőségei korlátozottak, a város vezetői másban gondolkodtak. A hatvanötezer lakosú megyei jogú város nem bír elég jelentős vásárlóerővel ahhoz, hogy az országos érdekeltségű, tőkeerős multinacionális cégeket maga mellé tudja állítani, kulturális rendezvényeit azonban évente több mint húszezren látogatják. A lehetőség adott volt: olyan üzleti partnert kellett találni, akinek fontos célcsoportot jelent a legalább húszezres érdi kultúrafogyasztó réteg. – Olyan cégeket kerestünk meg, amelyek minél szélesebb réteg igényeihez illeszkedő termékskálával rendelkeznek – folytatja a tanácsadó.
A megállapodás T. Mészáros András fideszes polgármester közreműködésével január közepén született meg egy franchise rendszerben működő magyar üzletlánccal. A koncepció kidolgozásában részt vett Érd évente átlagosan hetven kulturális programjának mindkét főszervezője, az Érdi Városi Televízió és a Szepes Gyula Művelődési Központ is; a támogatási rendszerben egész éves programkínálatuk szerepel. A megállapodás szerint minden érdi kulturális rendezvényre szóló jegy teljes összege levásárolható a magyar élelmiszer-üzletlánc helyi egységeiben. Az érdiek a jegyek mellé kupont kapnak, amellyel együtt a jegyek értéksávok mentén az üzletben megvásárolható termékekre válthatók be; a vásárlás végöszszege értéksávtól függően a jegy árának értékével csökken. – A rendhagyó szponzorációval mindenki jól jár – mondja Nemes Attila. Az érdieknek nem kell latolgatniuk, hogy válság idején fesztiválbelépő helyett inkább élelmiszert vegyenek-e, a vállalkozó nem veszít, sőt, akár új vásárlókat nyer. A polgármesteri kabinet már a rendszer bővítésén dolgozik. A tervek szerint a jövőben könyvesboltokban és más, a kultúrához kapcsolódó üzletekben is levásárolhatnák a helyi programokra váltott jegyeiket az érdiek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.