Egy olyan beruházás átadásával kezdték meg a kampányt a szocialisták Csongrád megyében, amelyet korábban többször is elutasítottak. Ujhelyi István (MSZP), a Miniszterelnöki Hivatal államtitkára tegnap szalagot vágott át a 47-es úton. A szakaszt körülbelül két hónapja használják az autósok, Ujhelyi pedig 2006-ban a parlamentben nemmel szavazott az útépítésre. A szegediek és a vásárhelyiek régi vágya teljesült azzal, hogy elkészült a 47-es út utolsó négy és fél kilométeres szakaszának kétsávosítása is – közölte Ujhelyi az átadáson. A kiszélesítés utolsó szakasza csaknem kétmilliárd, a beruházás teljes költsége 2,8 milliárd forintba került és uniós támogatással készült el.
Ujhelyinek bocsánatot kellett volna kérnie, amiért hat éven keresztül állt a beruházás – mondta lapunknak Lázár János (Fidesz), Hódmezővásárhely polgármestere. Emlékeztetett arra: a Szeged és Vásárhely közötti húsz kilométeres út kiszélesítését 2002 tavaszán, az Orbán-kormány idején kezdték el. Ám 2002 őszén, az önkormányzati választások után a Medgyessy-kormány leállította politikai okokból. Legalábbis erre utal Csillag István korábbi gazdasági miniszter 2005 nyarán tett nyilatkozata, amelyben azt közölte: „nincs politikai haszon abban, ha Vásárhelynek építenek kétszer két sávot, mert itt hetvenszázaléknyian szavaznak a Fideszre”. Lázár szerint a „pofátlanság csimborasszója”, hogy Ujhelyi adta át az utat. A 2006-os költségvetéshez ugyanis a polgármester módosító indítványt nyújtott be, amelyben a 47-es út szélesítéséhez javasolt forrást, ám erre Ujhelyi akkor nemmel szavazott. Lázár rámutatott arra is: a késlekedés hat éve alatt 156 közlekedési baleset történt ezen a négy és fél kilométeres szakaszon, a balesetekben összesen hat ember elhunyt, 21-en súlyosan, további 21-en pedig könnyebben sérültek meg. – Éppen ezért ízléstelenség politikai propagandára használni az út elkészültét – tette hozzá.

Orbán Viktor újabb jelentős béremelést hagyott jóvá, amely sokaknak okoz majd örömet