Sej, az NFGM-nek jól megy!

2010. 02. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most, hogy fehéren-feketén kiderült, mi mindenre és mennyit költ – házon kívül – a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium (NFGM) költségvetési főosztálya, adódik a kérdés: egyáltalán mivel foglalkozik a tekintetes tárca? Az egyetlen lehetséges változat, hogy az NFGM trombitálja össze a minisztériumhoz nem tartozó, ámde jó pénzért bármit elvállaló külsősöket. Akárcsak 2008-ban, tavaly is az iratrendezéstől a külföldi kiküldetéseken keresztül a bérszámfejtésig, a tehetséggondozásig és a selejtezésig szinte mindennel kapcsolatban külsőket bízott meg a nagyvonalú tárca. Az udvari tanácsadók között olyan cégekkel is találkozhatunk (például Gyurcsány Ferenc és Szetey Gábor kompániái), amelyek másutt, más forrásból is sok millió forintos állami megrendelésekhez jutottak. Fejték az államot, mert az – a hasonlatnál maradva – nagy marha volt.
Az első bevándorló tanácsadók, szakértők és más cégek még Kóka (Hankook) János minisztersége alatt telepedtek le az NFGM közelében. A lelkes emberek gyors szaporodásnak indultak, később Bajnai Gordon és Kákosy Csaba is patronálta őket, a mostani miniszter, Varga István meg egyszerűen nem tud meglenni nélkülük. A segítségnek persze ára van. Néhány adat a tavalyi évből. Az NT Nemzetközi Technológiai Kht.-nek leltározásért nagyjából huszonhétmillió forint ütötte a markát. A Club-Audit Kft. pénzügyi tanácsadásért csaknem tízmilliót kapott. Nagyjából ugyanennyit tehetett zsebre képzések szervezéséért a TCG Kft., majd ugyanő – ezúttal tehetséggondozásért – szintén tizet. A Dokuflex Bt. irattári bértárolást vállalt hatmillióért, kettőért meg iratanyagot selejtezett), a Telkes Tanácsadó Zrt. tréningeket tartott (6 240 000).
Mi meg fizettünk, mint a katonatiszt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.