Hiába az újabb és újabb fordulók, úgy tűnik, hogy a kínai ajánlat verhetetlen a Volánbusz Zrt. gépjármű-beszerzési tenderében. A távirati iroda összefoglalója szerint az ajánlatkérésben húsz alacsony belépésű szóló autóbusz és negyven, háromtengelyes, alacsony belépésű, szóló autóbusz szerepelt. A tavaly decemberi eredményhirdetéskor a Volánbusz érvénytelennek nyilvánította az Alfa Busz Kereskedelmi Kft. ajánlatát. A versenyben maradt két cég, a prágai székhelyű Viko s. r. o. és a kínai Xiamen King Long United Automative Industry Co. Ltd. közül az utóbbi lett a nyertes nettó 9,866 millió euróval.
Az Alfa Busz a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, amely hárommillió forintra bírságolta az ajánlatkérőt, és kötelezte arra, hogy értékelje a kizárt ajánlatot is. Ez megtörtént, de annak során a Volánbusz újra kizárta az Alfa Busz ajánlatát, és a kínai gyártót hirdette ki nyertesnek. A Volánbusz Zrt. február 10-én arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az Alfa Busz által ajánlott termékek sem a Volánbusz előírásainak, sem pedig a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseinek nem feleltek meg.
Kaposvár hazait választott. Őszre elkészül a somogyi megyeszékhely megrendelésére gyártott első autóbusz a NABI kaposvári gyárában – jelentette be sajtótájékoztatón Szita Károly polgármester és Pais Nimród, a North American Bus Industries (NABI) Hungary Kft. kaposvári gyárának igazgatója. Szita azt ígéri a helyi tömegközlekedésben részt vevőknek, hogy a NABI üvegszál-erősítésű karosszériával készülő, világszínvonalú technológiát képviselő autóbusza rendkívül mutatós és egyedülállóan összkomfortos lesz. – A légkondicionált, 113 személyt befogadó, 33 ülő- és 80 állóhelyű – már a 2013-as emissziós követelményeknek is megfelelő –, környezetbarát járművet a babakocsis kismamák és a nehezen közlekedő idősek is könnyen használhatják majd – fűzte hozzá.
Mint megírtuk, a NABI 2001-ben Kaposvárra telepített, ám néhány évi kényszerszünetre ítélt, majd újraindult gyárából elsősorban az Egyesült Államok nagyvárosaiba kerültek, illetve kerülnek a buszok, ám a jövőben remélhetőleg itthon is találkozhatunk majd a világhírű cég közösségi közlekedésre készült járműveivel. Pais Nimród gyárigazgatótól megtudtuk: cégük évi 170 műanyag karosszériás buszt gyárt két műszakban, a somogyi megyeszékhelyen 226 embernek adnak munkát. A kaposvári megrendelésre gyártott autóbusz prototípusa 49 millió forintba kerül majd. – Lényeges, hogy az alváz kivételével minden járműelemet magyar beszállítótól vásárol a gyár, Kaposváron egyelőre a fényezés és az összeszerelés történik – fűzte hozzá. – Abban bízunk, hogy Kaposvár példáján felbuzdulva további magyar városok is megrendelőink lesznek, és a somogyi megyeszékhelyen foglalkoztatott 226 munkavállaló mellett továbbiakat is alkalmazhatunk – közölte a gyárigazgató. (G. J. A.)

Tragédia Gödöllőn: iskolai bántalmazás miatt vethetett véget életének a kislány