Berszán műveinek uralkodó tónusa a fekete, alkotóeleme a szurok, az ipari szilikon, a beton és a víz. Az anyag miatt varázslatos pompában parádézik a térben a fény, minden látogató számára megbocsáthatóvá téve a témaválasztás komorságát. A művész képzeletét nem más ragadta meg, mint a szerves anyagot belülről és kívülről támadó és felbomlasztó kisebb-nagyobb élőlények pusztító munkája. Berszán e szimbólummá terebélyesedő féregben véli megtalálni a választ az élet és a halál kérdéseire, megragadó alkotásokba sűrítve mondandóját. A tárlaton megjelenő DNS-konstrukció, az embriót formázó guggoló alak vagy a koporsót szimbolizáló fekvő műtárgyak ugyanis – még maga a fő motívum, a vízben, fényben, szurokban úszó féreg is – inkább tekinthetők komor eleganciájú térdíszítő elemeknek, mint mélyen szántó gondolatok megfogalmazásainak.
A kiállítás egyik érdekessége egy helyspecifikus installáció, amit az elmúlt hónapban a Modemben alakított ki a művész. Ezzel Berszán Zsolt szinte bevezet bennünket a műalkotás belsejébe, amely talán anyaméhet formázna, ha nem lenne az egész installáció fénylő fekete ipari szilikonból megalkotva.
A különleges, valószínűleg vitákat provokáló kiállítást ma este fél hatkor Kelemen Hunor, a Román Köztársaság kulturális minisztere nyitja meg.
Megfosztották mandátumától Fekete-Győr Andrást