Kudarcba fulladt az átállás

Negyedéves késéssel sem sikerült rendben üzembe helyezni a hét végén az Ügyfélkapu 2-t, amely csak tegnap kora estére vált működőképessé. Az online ügyintézés gyorsaságában és sikerességében már sokadszor csalódtak a magyarországi cégek és magánszemélyek.

Bodacz Péter
2010. 03. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb epizóddal gazdagodott a központi elektronikus szolgáltató rendszer eddig is hosszúra nyúlt meghibásodási sorozata: három hónapos késéssel sem sikerült az Ügyfélkapu 2 névre keresztelt új közigazgatási portál üzembe helyezése, amely alig néhány órás működés után leállt, s csak estére indult újra. Az állami tulajdonú fejlesztő Kopint-Datorg Zrt. a hét végére időzítette az ötvenórás üzemszünetet igénylő átállást. A társaság korábban közölte: a váltás sikertelenségére minimális az esély, ám ha mégis bekövetkezik, a régi weboldal továbbra is fogadja az ügyfeleket, ezzel szemben tegnap napközben sem a régi, sem az új rendszer nem működött. A magyarorszag.hu címen elérhető kormányzati portál körüli káoszt jelzi, hogy a Kopint-Datorg sajtóosztályán lapunktól értesültek a leállás tényéről, így érdemi tájékoztatást is csak későbbre ígértek. A társaság végül egy semmitmondó kommünikét adott ki, e szerint az egyik alapszoftver hibája okozta a problémát. – Az üzemeltető a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) jóváhagyásával a hiba javítását követően dönt az átállás új időpontjáról, amely csak néhány órás leállást jelent a felhasználók számára – áll a közleményben. A MeH-en belül működő, Baja Ferenc vezette Infokommunikációs Államtitkárságnál érdeklődtünk arról, hogy a Kopint-Datorggal kötött szerződés milyen kitételeket tartalmaz a rendszer átállításának késlekedését és az ilyenkor szokásos kötbéreket illetően, ám tájékoztatást lapzártáig nem kaptunk.
Az Ügyfélkapu megújítása egyébiránt a központi elektronikus rendszer 2009 eleje óta tartó, ötmilliárd forintos fejlesztésének része, amely – a korábbi tájékoztatások szerint – az eredetileg tervezett tavaly decemberi határidőre maradéktalanul el is készült, csak az utolsó lépés, az új portál üzembe helyezése váratott magára, elsősorban a csúcsforgalmat jelentő bevallási időszakok miatt.
Mint arról korábban beszámoltunk, tavaly az összesen hétféle adó bevallásának napján, január 20-án omlott össze a rendszer, majd néhány héttel később úgynevezett konfigurációs paraméterek módosítása után maradt el a tesztelés, az ennek következtében fellépő üzemzavar miatt pedig több órán keresztül nem a saját adózási adataikat látták a belépők, hanem véletlenszerűen másokét. A mostanit megelőzően május 29-én, néhány nappal az újabb aktuális adóbevallás határideje előtt fagyott le a rendszer.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.