Kezd már-már megszokottá válni, hogy nem működik a kormányzati portál: az internetes ügyfélkapu a hétvégi sikertelen frissítés és a hétfői, csaknem egész napos üzemzavar után tegnap a délelőtti órákban újfent nem fogadta az on-line ügyintézés sikerességében reménykedő állampolgárokat és vállalkozásokat. Lapunk tapasztalatai szerint a magyarorszag.hu-n délelőtt 11 és 13 óra között a már jól ismert rövid szöveg várta a látogatókat, miszerint a hiba elhárításáig az ügyfelek türelmét kérik. A történet további pikantériája, hogy ezúttal az elektronikus közigazgatási rendszert fejlesztő, annak zökkenőmentes működéséért felelős állami tulajdonú Kopint-Datorg Zrt., s a megrendelő Infokommunikációs Államtitkárság azt közölte megkeresésünkre, nem tud semmilyen üzemzavarról, így azzal kapcsolatban érdemi tájékoztatással nem szolgáltak.
A Miniszterelnöki Hivatal falai között működő, Baja Ferenc vezette hivatal sajtóosztálya ugyanakkor annyit elárult, hogy az öszszesen ötmilliárd forintból fejlesztett központi elektronikus szolgáltató rendszer utolsó, blamázzsal végződött fázisa, az Ügyfélkapu 2 sikertelen beüzemelése utáni vizsgálat az esemény pontos okának feltárására, s a felelősség megállapítására irányul, és az előzetes eredményekről napokon belül tájékoztatnak. A kora délután újraéledt kormányzati portálon lapzártáig nem tapasztaltunk újabb üzemzavart.

Az autópályán lerobbanni életveszélyes is lehet – mi legyen az első teendőnk?