Tegnap is leállt az Ügyfélkapu

Bodacz Péter
2010. 03. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kezd már-már megszokottá válni, hogy nem működik a kormányzati portál: az internetes ügyfélkapu a hétvégi sikertelen frissítés és a hétfői, csaknem egész napos üzemzavar után tegnap a délelőtti órákban újfent nem fogadta az on-line ügyintézés sikerességében reménykedő állampolgárokat és vállalkozásokat. Lapunk tapasztalatai szerint a magyarorszag.hu-n délelőtt 11 és 13 óra között a már jól ismert rövid szöveg várta a látogatókat, miszerint a hiba elhárításáig az ügyfelek türelmét kérik. A történet további pikantériája, hogy ezúttal az elektronikus közigazgatási rendszert fejlesztő, annak zökkenőmentes működéséért felelős állami tulajdonú Kopint-Datorg Zrt., s a megrendelő Infokommunikációs Államtitkárság azt közölte megkeresésünkre, nem tud semmilyen üzemzavarról, így azzal kapcsolatban érdemi tájékoztatással nem szolgáltak.
A Miniszterelnöki Hivatal falai között működő, Baja Ferenc vezette hivatal sajtóosztálya ugyanakkor annyit elárult, hogy az öszszesen ötmilliárd forintból fejlesztett központi elektronikus szolgáltató rendszer utolsó, blamázzsal végződött fázisa, az Ügyfélkapu 2 sikertelen beüzemelése utáni vizsgálat az esemény pontos okának feltárására, s a felelősség megállapítására irányul, és az előzetes eredményekről napokon belül tájékoztatnak. A kora délután újraéledt kormányzati portálon lapzártáig nem tapasztaltunk újabb üzemzavart.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.