Paksi járat

2010. 04. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavalyi nagy vasútleépítések idején egyebek közt felszámolták a személyforgalmat a Mezőfalva–Paks vonalszakaszon. Ez az átlagosnál is nagyobb marhaság volt a közlekedési minisztérium részéről, ott ugyanis nukleáris katasztrófa esetén ki kellene menekíteni az erőmű dolgozóit, 3500-4000 embert. Jelenleg, ha fűtőanyagot szállítanak az atomvárosba (vagy kiviszik onnan az elhasználtat), hét nappal előbb kell leadnia a megrendelést a vasúttársaságnak, hogy a megfelelő személyzetet kivezényeljék. Válság esetén nincs idő hét napot várni, két-három óra alatt kell evakuálni a munkásokat. Ráadásul, mint más lezárt pályákon, itt is előfordulhat: egyik éjszaka lelkes fémgyűjtők felszedik a síneket… (Az üzemeltetés nem kerülne többe, mint az őrzés, ez azonban szintén hasonlóan szünetel.)
A veszélyes szállítmányok ki- és bejuttatása kizárólag vasúton történhet. Ha hozzávesszük ehhez, hogy az Országgyűlés döntött az erőmű bővítéséről, logikus a vasúttársaság kérése a közlekedési miniszterhez: állítsa vissza a személyforgalmat. Ám a közösségi közlekedés reformjáért felelős miniszteri megbízott, Antali Károly minősíthetetlen hangon lesöpörte az asztalról az újraindítás kérdését.
Mindenesetre a biztonsági szakemberek kérdéseire – mi lesz Pakson, ha beüt a ménkű? – a tárca csak hallgat, mint tükörponty a cekkerben. Valószínűleg a saját időszerű menekülésük előkészületeivel vannak elfoglalva.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.