Dobfenoménok és ritmusidomárok

Klementisz Réka
2010. 05. 09. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még emlékeznek a Művészetek Palotája falai a világ legérzékenyebb ütőhangszerművésze, Evelyn Glennie néhány héttel ezelőtti gongütéseire, ma este fél nyolcra máris újabb ütősvilágsztár érkezik a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe. Marilyn Mazur legalább olyan különc zsenije a doboknak, mint a skót hangművésznő, sőt még Glennie-nél is látványosabb karriert futott be. Bár New Yorkban született, minden fontos hatás már Dániában érte. Miles Davis egyenesen lecsapott rá, s nő létére négy éven át játszott is a dzsesszcsászár zenekarában, majd Jan Garbarek oldalán formálta egyedi játékstílusát. Saját trióval turnézik, és ha épp nincs úton, manapság is feltűnik Garbarek mellett.
Horazio „el negro” Hernandez és Giovanni Hidalgo latin duója hozzá képest már csak ráadás, pedig a két legenda oktatási anyagaiból több ezer ütős tanulja világszerte az alapfortélyokat. Koncertjeikre érdemes táncos szettben menni. Képtelenség ülve maradni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.