Furcsa tandíj közpénzből

Saját iskoláját támogatja közpénzből Braun-Rozgonyi Krisztina, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke. Az állami cég 2006 óta összesen 38,2 millió forintnyi támogatást adott a Soros György alapította Közép-európai Egyetemnek, ahol maga Braun-Rozgonyi is tanul. Az oktatási intézmény júniusban további 4,6 millió forintot kap a hatóságtól. A különös kapcsolatról nem nyilatkozik az NHH.

K. Tóth László
2010. 05. 08. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közbeszerzés nélkül kiadott 980 millió forintos ügyvédi megbízásokon, a Telkes Tanácsadónak juttatott csaknem százmillió forintos megrendeléseken és az IFUA Kft. 60 millió forintos tanácsai-tanulmányai után lapunk újabb érdekes megbízásra bukkant a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál (NHH). Az állami intézmény 2006-tól összesen 38,2 millió forintos támogatást nyújtott annak a Közép-európai Egyetemnek (CEU), ahol az NHH vezetője, Braun-Rozgonyi Krisztina is tanulmányait folytatja, illetve tanít. A Soros György által alapított egyetem júniusban újabb 4,6 millió forintot kap az NHH-tól. Mint azt lapunk a CEU külkapcsolati osztályától megtudta, az egyetem média- és kommunikációkutató központja 2006 óta áll partneri viszonyban az NHH-val, a támogatási struktúrát azonban már egy 2005-ös keretszerződésben rögzítették. (Braun-Rozgonyi 2004-ben került a hatósághoz, amelynek 2006 októberében alelnöke, majd idén januárban elnöke lett – Bajnai Gordon döntése nyomán egészen 2013 végéig.)
– Az NHH-tól kapott támogatás segítette az egyetem média- és kommunikációkutató központjának kutatási tevékenységét és azt, hogy részt vehessünk nemzetközi kutatási konzorciumokban – magyarázta lapunknak a hatósági támogatást a CEU. Az intézmény szerint keretszerződésük több feladatot is meghatároz. Kutatásokat kell végezniük például a fogyasztói tudatosság témájában. Az NHH úgynevezett fogyasztói tudatosság programjáról lapunk már korábban beszámolt. A hatóság csaknem egy évvel ezelőtt döntött a program megvalósításáról, s a kommunikációs stratégiáért ki is fizetett tavaly 3,2 millió forintot a Joav Blumot is képviselő Tamara Hagen Cons. tanácsadó cégnek, ám a program a mi napig nem valósult meg teljes mértékben. Az NHH szerint a stratégia megvalósítása nem marad el, folyamatban van.
A CEU illetékesei évente egyhetes vezetői kurzust is tartanak a hírközlési hatóság részére. A képzésen vélhetőleg elegendő számú munkatárs vesz részt, hiszen az NHH-nál nem kevesebb mint 26 igazgatóság működik, számtalan főosztályvezető dolgozik, segítve a hatfős irányítótanács munkáját. Az egyetem kutatóközpontja havi rendszerességgel összefoglalókat is készít a hatóság részére, ezekben a nemzetközi trendeket vizsgálják meg.
A CEU és az NHH különös kapcsolatáról a hírközlési hatóság véleményét is kikértük, ám a múlt héten feltett kérdéseinkre többszöri sürgetésünk ellenére sem kaptunk választ. Braun-Rozgonyi Krisztina férje, Braun Róbert egyébként annak a Braun & Partners tanácsadó cégnek az alapító tulajdonosa, amely az NHH által felügyelt mintegy 1500 milliárd forintos telekommunikációs szektor legnagyobb vállalataitól (Antenna Hungária, Vodafone Magyarország, Pannon, Magyar Telekom) kap megrendeléseket. A Braun-Rozgonyit kinevező Bajnai Gordon hivatala szerint a kinevezéskor nem állt fenn összeférhetetlenség.
A hírközlési hatóság ezen a héten a Fidesz átszervezési tervei miatt szerepelt a figyelem középpontjában. A kiszivárgott sajtóinformációk szerint az NHH-t az Országos Rádió és Televízió Testülettel (ORTT) vonnák össze, amely nyomán új médiahatóság jönne létre. A szervezet vezetésére Szalai Annamária, a Fidesz jelenlegi ORTT-delegáltja a legesélyesebb. A két intézmény fúziója már a médiatörvény tervezetében is szerepelt, ám a javaslat 2008-ban végül elbukott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.