Most, hogy helyére billenni látszik az ország, vagy legalábbis jók rá az esélyek, fölvetődött az ötlet: mi lenne, ha az új kormány újraindítaná a forgalmat az előző kabinet által bezárt vasútvonalakon. (Ugyanakkor legalább elővenné az abnormális intézkedés felelőseit, élén az egykori ötletgazdával, a népszerűségi lista egyik legrühelltebb tagjával, Kóka János egykori közlekedési miniszterrel.) Egy sajtónyilatkozatra reagálva az MTI megkérdezte a vasúttársaságot, milyen műszaki állapotban van a leállított vonalakon a pálya, mire a MÁV szóvivője azt mondta, mindent megtettek, hogy megőrizzék a vasutat és a műszaki berendezéseket a szóban forgó 29 szárnyvonalon. A szpíker szerint nincs technikai akadálya annak, hogy ezeken a vonalakon ismét személyvonatok közlekedjenek.
Még mielőtt készpénznek vennénk a vasúti tájékoztatást, nem árt megjegyezni, hogy az említett szárnyvonalak fele az elmúlt három évben fizikailag jelentős károkat szenvedett – ha lehet azt mondani, elvitték. Egyes szakaszokon nemcsak a síneket, hanem a talpfákat is felszedték, az állomásokból kiloptak minden kilophatót. Az épületeket is csak azért hagyták ott, mert nem volt alattuk kerék… Akad olyan helyszín, ahol ötvenméteres szakasz tűnt el teljes egészében.
Szorítok az új végrehajtó hatalomnak, hogy itt is megtalálja a felelősöket. Hogy a gyalázatos vasútbezárások kiötlői, megvalósítói, nyertesei, parazitái végre sorompót kapjanak, lezárt váróterembe kerüljenek. (Külön büntetés, hogy ülni legfeljebb a földön tudnának, mert a padokat is ellopták…)
Magyar Péter 10 leggyalázatosabb mondata