A szervezők szerint legkevesebb 35 ezren vettek részt a Critical Mass (Kritikus Tömeg) mozgalom szombati felvonulásán Budapesten. László János, a Magyar Kerékpárosklub (MK) elnöke a távirati irodának elmondta, hogy a szervezet honlapján tegnap publikálták a magyar közlekedésügy első országos, reprezentatív kerékpár-használati felmérésének eredményeit, amelyek azt mutatják, hogy országszerte a lakosság negyven százaléka biciklizik rendszeresen, a fővárosban pedig elérte a tíz százalékot a kerékpárosok aránya. A becslések szerint az ezredforduló óta évről évre megduplázódott a rendszeresen biciklizők száma Budapesten. A közúti közlekedés formáit tekintve a kerékpározás részaránya így alig néhány év alatt fél százalékról öt százalékra emelkedett, és az valószínűsíthető, hogy négy-öt éven belül felugrik 15 százalékra – folytatta László János. Szerinte Budapesten ugyanakkor egyenjogúsítani kell a kerékpározást, de nem a különféle típusú járművek közlekedését kell szabályozni és fejleszteni, hanem az emberekét kellene végre megszervezni – fűzte hozzá az elnök.
A kerékpározás robbanásszerűen növekvő népszerűségében nagy szerepe van a hat éve indult Critical Mass mozgalomnak. A szombati felvonulás délután három órakor indult a Roosevelt térről a Lánchídon át Budára, majd az Erzsébet hídon vissza Pestre. A menetet 340 tagú rendezőgárda biztosította rendőri segítséggel. A gyalogosátkelőknél és a nagyobb csomópontoknál időnként megállították a kerekeseket, hogy átmehessenek a járókelők és haladhasson a gépjárműforgalom. A végállomás a Városligetben volt, a napozóréten, ahová valamivel 18 óra előtt érkeztek a menet végén tekerők. A demonstráción babakocsis felvonulók is részt vettek, ők a Kodály köröndnél csatlakoztak a biciklisekhez a járdán. A babakocsisok állampolgári jogaik sorozatos megsértése ellen tiltakoztak, mert gyakran el sem férnek a járdán a parkoló autók miatt. Alig-alig halad a közintézmények akadálymentesítése, az aluljárókon átkelni és a metróra felszállni pedig szinte lehetetlen babakocsival, ezért másodosztályú, jogaikkal korlátozottan élni képes állampolgárként tudnak csak részt venni a város mindennapi életében. A Critical Mass a városligeti réten a hagyományos bringaemeléssel ért véget. A szervezők tájékoztatása szerint számottevő fennakadás nem volt a belvárosi forgalomban.
A 2004 óta évente kétszer – áprilisban, a Föld napjához időzítve, és szeptember 22-én, az európai mobilitási hetet záró autómentes napon – esedékes demonstráció célja a kerékpározás mint gyors és környezetbarát, várost és lakóit egyaránt kímélő közlekedési forma népszerűsítése, és a nyomásgyakorlás a döntéshozókra azért, hogy felgyorsuljon az infrastruktúra fejlesztése.

Nyomoz a rendőrség: Sorozatosan tűnnek el a gyerekek ebből az otthonból