Azt már megszokhattuk, hogy minden inog, ami a Budapesti Közlekedési Vállalattal kapcsolatos, adott esetben a metró mozgólépcsője is. A vállalat szerződést kötött az Otis Felvonó Kft.-vel a Deák téri mozgólépcső cseréjéről. A szerkezet egyes elemeit Németországban kellett volna legyártani.
Az ügyvezető igazgatót akkoriban – 2004-et írunk – Apatini Kornélnak hívták (neve korábban privatizációs disznóságoknál bukkant fel). Apatini szaktárs azonban Kínában legyártott alkatrészeket használt fel – németnek felcímkézve – a Deák téri mozgólépcső-javításhoz. Olyan is lett. A mozgólépcsők több tengelye eltört, alkatrészei deformálódtak, a rosszul méretezett kábelvédő csövek elszakadtak, a korlátok megnyúltak, láthatókká lettek a barkácsolt alátétek, a hegesztés hiányosságai…
A BKV-szerződés 1,372 millió euróról, csaknem 378 millió forintról szólt…
Apatini Kornél 2005 végén vette a kalapját, s távozott az ügyvezetői székből, másnap már a társaság felügyelőbizottságában osztotta az észt. Amúgy a zsonglőr felesége, Apatini Kornélné 2002-től több mint négy éven át helyettes államtitkárként dolgozott, akkor felmentés jogcímen hétmillió forintot kapott, emellett húsz és fél milliót tehetett a retiküljébe végkielégítés gyanánt.
Vissza az elejéhez: a mozgólépcső változatlanul recseg…
Széteshet Magyar Péter pártja a baloldali politikus botrányos viselkedése miatt?