A kínai szál

2010. 06. 11. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Azt már megszokhattuk, hogy minden inog, ami a Budapesti Közlekedési Vállalattal kapcsolatos, adott esetben a metró mozgólépcsője is. A vállalat szerződést kötött az Otis Felvonó Kft.-vel a Deák téri mozgólépcső cseréjéről. A szerkezet egyes elemeit Németországban kellett volna legyártani.
Az ügyvezető igazgatót akkoriban – 2004-et írunk – Apatini Kornélnak hívták (neve korábban privatizációs disznóságoknál bukkant fel). Apatini szaktárs azonban Kínában legyártott alkatrészeket használt fel – németnek felcímkézve – a Deák téri mozgólépcső-javításhoz. Olyan is lett. A mozgólépcsők több tengelye eltört, alkatrészei deformálódtak, a rosszul méretezett kábelvédő csövek elszakadtak, a korlátok megnyúltak, láthatókká lettek a barkácsolt alátétek, a hegesztés hiányosságai…
A BKV-szerződés 1,372 millió euróról, csaknem 378 millió forintról szólt…
Apatini Kornél 2005 végén vette a kalapját, s távozott az ügyvezetői székből, másnap már a társaság felügyelőbizottságában osztotta az észt. Amúgy a zsonglőr felesége, Apatini Kornélné 2002-től több mint négy éven át helyettes államtitkárként dolgozott, akkor felmentés jogcímen hétmillió forintot kapott, emellett húsz és fél milliót tehetett a retiküljébe végkielégítés gyanánt.
Vissza az elejéhez: a mozgólépcső változatlanul recseg…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.