Felépülnek a túlélők

Lélekjelenlétüknek köszönhetően a nyolc túlélő közül négyen kisebb sérülésekkel, egy ember pedig karcolás nélkül úszta meg a szombati repülőgép-katasztrófát Indiában. A repülés paramétereit rögzítő fekete doboz még nem került elő.

2010. 06. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még mindig keresik az egyik fekete dobozát annak a Boeing 737–800-nak, amely szombaton hajnalban leszállás közben járt szerencsétlenül az indiai Mangaloréban – közölte tegnap az AFP. Az Air India Express gépe 160 utassal és hattagú személyzettel Dubajból érkezett a dél-indiai nagyvárosba, amikor ismeretlen okból leszaladt a leszállópályáról, a közeli erdő fáinak csapódott, kettétört, és lángba borult. A gépen csak indiai állampolgárok utaztak, közöttük 19 gyerek és négy csecsemő.
Az elmúlt tizennégy év legsúlyosabb indiai légi katasztrófáját nyolcan élték túl, három ember állapota súlyos. Négyen csodával határos módon könnyű sebesülésekkel, egy ember pedig sértetlenül úszta meg a tragédiát.
Az egyik szerencsés túlélő, Abdul Puttur egy magán-tévétársaságnak elmondta, miután észrevette, hogy a vészkijárat váratlanul kinyílt, két embert kilökött rajta, majd maga is utánuk ugrott. Umar Faruk, a másik túlélő úgy vélte, hogy felrobbanhatott valamelyik kerék, mert a pilóta elveszítette uralmát a gép fölött, amint az érintette a talajt. A férfi szintén lélekjelenlétének köszönheti az életét, mert kivetette magát a kettészakadt gépből.
Harpreet Singh, a mentők koordinátora szerint a katasztrófa harmadnapján, tegnap még tartott a holttestek azonosítása, és elkezdődött a baleset körülményeinek a kivizsgálása is. Vasárnap este a mentők megtalálták azt a fekete dobozt, amely a pilótafülkében elhangzottakat rögzítette, de a másik, a szerencsétlenség okainak feltárásához elengedhetetlen, a repülés paramétereit rögzítő eszköz, még nem került elő – jelentette be tegnap a légitársaság egyik szóvivője. Az amerikai Boeing cég szakértőket küldött a helyszínre.
A katasztrófa okait még nem ismerik, de annyi már kiderült, hogy rossz látási viszonyok között, párás időben következett be. A helyi hatóságok sietve leszögezték, hogy a nemrégiben átadott nemzetközi repülőtéren minden korszerű felszerelés megtalálható. Egyes feltételezések szerint a pilóta rossz helyre tette le a gépet, ezért nem maradt elég tere a fékezéshez, és ezért futott le a pályáról. Praful Patel, a polgári közlekedést felügyelő tárca vezetője ugyanakkor célzott arra, hogy a repülőteret körülvevő, más légikikötőkben megszokottnál keskenyebb biztonsági zóna is hozzájárulhatott a szerencsétlenséghez. Mint mondta, a gépet egy rendkívül gyakorlott szerb pilóta vezette, aki több mint tízezer órát töltött a levegőben, és jól ismerte Mangalore légikikötőjét, hiszen legalább hússzor tette le itt gond nélkül a gépét. A miniszter közölte, vállalja a baleset erkölcsi felelősségét, de nem mondott le.
Az indiai repülőtereket felügyelő hatóság vezetője, V. P. Agrawal szerint a pilóta nem kért segítséget, és nem jelezte, hogy bármilyen műszaki hiba lépett volna fel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.