Eszerint tizennégyen kapnak a vasúttársaságtól egymillió forint feletti bért, legtöbbjük a szakszervezetek elsőszámú vezetője. Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke bruttó 1,573 millió, Bárány Balázs és Hangonyi Zoltán alelnökök pedig 1,55 millió forintot tesznek zsebre havonta. 1,497 millió forintot kap Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezete elnöke, a három alelnök, Karácsony Szilárd, Fogl Zoltán és Meleg János pedig, kisebb-nagyobb eltéréssel, 1,3 milliót visz haza. Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezete elnöke, valamint Dancsa Attila és Németh László alelnökök havi 1,334 millióért védik a vasutasok érdekeit. Rajtuk kívül még három VDSZSZ-es tisztségviselő, Barna István, Gelencsér László és Máthéné Bertók Judit keres 1,1 millió forintot. Gaskó István 130 ezer, Simon Dezső 130 ezer, Meleg János pedig százezer forintot kap felügyelőbizottsági tiszteletdíjként a milliós fizetésen felül.
*
A többi tizennégy szakszervezetis sem jár rosszul, az egymillió forint alatt keresők listáján senki sem visz haza 650 ezer forintnál kevesebbet, az átlagfizetések ebben a kategóriában 750-850 ezer forint közé esnek.
Mint arról lapunk elsőként beszámolt: a 2002-es kormányváltást követően titkos megállapodást kötött a MÁV akkori vezetése a reprezentatív vasutas-szakszervezetekkel. Ennek értelmében a társaság 2003-tól az érdekképviseletek 66 tisztségviselőjét vette át és foglalkoztatta a humánpolitikai vezérigazgató-helyettes szervezeti egységében. Az első számú szakszervezeti vezetők szaktanácsadó címszó alatt a főosztályvezetők alapbérátlagának megfelelő, akkor havi 700 ezer forintot kaptak. Bár a megállapodás eredetileg négy évre szólt, annak letelte után, azóta is kapják a MÁV-tól fizetésüket a szakszervezeti vezetők, ami – mint kiderült – egyeseknél mára megduplázódott. Mindez azt jelenti, hogy az utóbbi nyolc évben a vasúttársaság milliárdos nagyságrendben fizetett a szakszervezetiseknek. Tavaly felvetődött, hogy nemcsak a MÁV menedzserszerződéssel rendelkező vezetői, hanem a vasutas-szakszervezetek vezetői is tízmillió feletti végkielégítésre számíthatnak, ha felmond nekik a társaság. Az érdekvédők tagadták ennek lehetőségét, közlésük szerint ugyanolyan munkaszerződésük van, mint bármelyik más vasutasnak, a végkielégítés tekintetében a jogosultság feltételei és mértéke megegyezik a munka törvénykönyvében és a kollektív szerződésben foglaltakkal.