Animáció készül a balesetről

Számítógépes animációval rekonstruálná a philadelphiai balesetet Rónai Péter ügyvéd, a tragédiában elhunyt diákok szüleinek képviselője. Az ügyvéd szerint hibák sorozata okozhatta S. Dóra és P. Szabolcs halálát. Az elhunytakat tegnap hozták haza, temetésük a hét második felében lesz.

Vona Adrienn
2010. 07. 30. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Számítógépes animációt készít a philadelphiai balesetről Rónai Péter ügyvéd, aki a két elhunyt diák családjának jogi képviseletét látja el. S. Dórát csütörtökön, P. Szabolcsot pénteken temetik. Emlékezetes: a philadelphiai Delaware folyón július 7-én egy uszály ütközött annak a turistákat szállító vízibusznak, amelynek fedélzetén mintegy negyven ember tartózkodott, köztük egy mosonmagyaróvári diákcsoport 13 tagja és két kísérőjük. A mosonmagyaróvári diákok a Bridgebuilders Club keresztény-kulturális csereprogrammal érkeztek az Egyesült Államokba. A balesetben eltűnt 16 éves magyar diáklány és az egykor szintén a mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnáziumban tanuló 20 éves fiatalember holttestét két nappal később találták meg, nem messze a tragédia helyszínétől.
– A balesetben nemcsak a tolóhajót irányító első tisztet, hanem a vízibusz üzemeltetőjét is felelősség terheli – mondta lapunknak Rónai Péter. Hozzátette: a baleset számítógépes rekonstrukciójával mindenki számára nyilvánvalóvá válhat, milyen okok miatt következett be a tragédia. Emellett megnézik azt is, hogy a balesetben érintett társaságoknak lehet-e közük korábbi esetekhez, az ügyön dolgozó stáb ezért átnézi a cégnyilvántartást is. A perben így alperes lesz a vízibuszos túrákat szervező Ride the Ducks hálózat tulajdonosa és üzemeltetője, a norcrossi (Georgia) Herschend Family Entertainment, valamint a tolóhajó tulajdonosa, az East Brunswick-i (New Jersey) K-Sea Transportation Partners cég. Rónai feltételezése szerint a baleset azért következhetett be, mert az olajszállító uszályon – vélhetőleg a harminchat fokos hőség miatt – egyetlen matróz sem figyelte a vizet, így a vízibuszt sem.
Rónai Péter azonban azt sem tartja kizártnak, hogy a vízibuszon nem működött a vészjelző kürt, ami jelezhetett volna a tolóhajónak. A szülők jogi képviselője arra is rámutatott, hogy a baleset után több utast mentőmellény nélkül emeltek ki a vízből, ami alapján felvetődik, hogy esetleg ebből sem volt kellő számú a buszon. – A hajó tetőszerkezete is okozhatta a tragédiát, hiszen a busznak nem szabadott volna ennyire gyorsan elsüllyednie – vélte Rónai Péter. Hozzátette: az ügyben még számos kényes pont van, ami a hétfőn kezdődő bírósági tárgyaláson felvetődhet. Szabó Miklóstól, Mosonmagyaróvár polgármesterétől megtudtuk, pszichológus segítségét ajánlották fel a gyászoló szülőknek és a traumát elszenvedett diákoknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.