Elszabotált döntés a MÁV-mellékvonalakról?

A korábbinál is rosszabb menetrenddel indítaná újra a személyszállítást a MÁV a korábban bezárt mellékvonalakon – tudta meg a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület. A szervezet szerint a vasúttársaság ezzel elszabotálná, hiteltelenné tenné a kormány döntését, ezért részletes menetrendet és szakmai koncepciót készített.

Hírösszefoglaló
2010. 07. 07. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csupán napi négy vonatpárt kíván közlekedtetni a július elején megnyíló vasúti mellékvonalakon, ami néhol még a korábbi, elégtelen, a vonal bezárásához vezető rossz menetrendeknél is szűkebb kínálatot biztosít, ráadásul a fővonalakhoz való kedvezőtlen csatlakozások sem javulnának – közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A szervezet szerint a vasúttársaság ezzel elszabotálná, hiteltelenné tenné a mellékvonalak újranyitásáról szóló kormánydöntést, hiszen a rossz menetrend csak elriaszthatja az utasokat, ahelyett, hogy ismét népszerűvé tenné a vasúti közlekedést. Sok esetben a vasútvonalakat azért zárták be, mert elhibázott menetrendekkel, utasellenes szolgáltatási színvonal mellett üzemeltették azokat, így a potenciális utasok jó része meg sem jelent, vagy elpártolt e vonalakról – mutat rá a VEKE. A szervezet ezért részletes menetrendi javaslatot és szakmai koncepciót készített a szaktárcának, hogy bizonyítsa: rövid idő alatt, a jelenlegi pályaállapotok és fővonali járatstruktúra mellett is készíthető színvonalas menetrend, és a minisztérium nem szorul rá a – néhány hónapja még a vasút leépítése mellett érvelő – MÁV-vezetők kétséges szándékú, kínálatszűkítést célzó menetrendi tanácsaira.
A kormány választási ígéretéhez híven nemrégiben jelentette be, hogy első körben a korábban szüneteltetésre ítélt Székesfehérvár–Komárom, Zirc–Veszprém-, Pápa–Csorna-, Karcag–Tiszafüred- és Lajosmizse–Kecskemét-szakaszokon, összesen mintegy 210 kilométeren közlekedhetnek ismét vonatok július 4-től. A változás 53 állomást vagy megállóhelyet érint közvetlenül, a nagyvárosoktól a Kecskemét környéki tanyavilágig 32 település összesen mintegy 350 ezer lakosa választhatja ismét a vasutat úti célja eléréséhez. Emlékezetes, az MSZP–SZDSZ-kormány a vasút „modernizálása” címén három éve 14 mellékvonalon szüntette meg a közlekedést, és további öt vonatpótló buszjáratot állított le. A széles körű társadalmi, politikai és szakmai tiltakozás ellenére tavaly újabb 24 szakaszt zártak be.
Vezércikk a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.