Háromszáz millió forint veszteség is érheti a fővárost azokon a Scania teherautókon, amelyekkel a csepeli szennyvíztisztító telepről szállítják majd el a víztelenített szennyvíziszapot – értesült a Heti Válasz. A lap ismertetése szerint a telepet uniós, magyar állami és fővárosi forrásból felépítő francia hátterű Csepel 2005 FH konzorcium annak ellenére vásárolta meg 1,2 millió euróért (mintegy 340 millió forintért) a nyerges vontatókat és a pótkocsikat, hogy korábban az Európai Bizottság – a közúti fuvarozás okozta jelentős környezetszennyezésre hivatkozva – törölte a projektből a 12 kilométerre fekvő, XVIII. kerületi Cséry komposztálótelep helyszínét.
A főváros 2013-tól tervezi beindítani a közúti iszapfuvarozásnak alternatívát jelentő hajós, illetve vasúti szállítást, tehát 2011–2012-ben kényszermegoldásként a Scaniákat használják majd, amelyek egy része a Heti Válasz információi szerint már megérkezett a tavaly óta próbaüzemen lévő csepeli szennyvíztisztító telepre. Azonban az iszapszállításra, -hasznosításra és -ártalmatlanításra kiírandó közbeszerzési tender tervezete szerint a teherautók és a pótkocsik „vételára új állapotban 432 300 euró”, ami harmada annak az 1,2 millió eurónak, amit a franciák készülnek behajtani a fővárostól. Ráadásul az eredeti tervek szerint tíz évig használták volna a Scaniákat, de a hajós-vasúti megoldás 2013-tól szükségtelenné teszi a járműveket. A Heti Válasz számításai szerint – még ha a kétéves üzem után valamire használják is a Scaniákat – közel 300 millió forintot bukhat az üzleten Budapest.

Orbán Viktor üzent Bukarestnek: csak egy feltétellel működne együtt az új román elnökkel