Miközben a Budapesti Közlekedési Vállalat az év első hónapjában a tervezettnél több mint 750 millió forinttal kevesebb jegybevétellel szembesült (valószínűleg a cég körüli botrányok és a négyszázalékos tarifaemelés miatt), a balliberális városvezetés újabb közbeszerzési pályázatot írt ki, ezúttal nettó 12,3 milliós tenderre. A jelentkezőknek az európai uniós támogatással megvalósított közlekedésfejlesztési beruházásokról kell mindenféle szépeket írniuk. Történik mindez most, a húszéves Demszky-korszak legvégén, amikor a főváros költségvetése eresztékeiben recseg. A módszer egyébként nem új, propagandára és önreklámozásra a városházán soha nem sajnálták az adófizetők pénzét, jó példa erre a lassan és méregdrágán épülő négyes metró kommunikációs tálalása, csak erre több száz milliós nagyságrendű pályázatot írtak ki, ráadásul közbeszerzési eljárás nélkül. A vesztét érző városvezetés mindent, ami még megmaradt, vinni akar, felél. A helyzet megszólalásig hasonlít a tavaszi országgyűlési választásokat megelőző időszakhoz, a vesztésre állók akkor is vitték, ami mozdítható volt, a még eltapsolható pénzeket eltapsolták, aki lebetonozható volt, lebetonozták… Régiek a módszerek.
Jó azért, ha Demszky Gábor tudja: attól, hogy ő a minap kilépett a Szabad Demokraták Szövetségéből, a fővárosban művelt két évtizedes katasztrófasorozatért, botrányözönért, az elvarázsolt százmilliókért még számon kérhető. (Kóka János, a másik szabad demokrata katasztrófapolitikus nemrégiben így minősítette Demszky kilépését az SZDSZ-ből: Retkes Attila és Mesterházy Ernő politikai szülőatyjától bájos ez az elhatárolódás, olyan mintha ő (mármint Kóka) elhatárolódna az egykulcsos adótól.)
Az önmagát ostromló főváros hamarosan kitűzi a fehér zászlót.
Orbán Viktor: Amit vállaltunk, teljesítettük! - videó