Veszélybe kerülhetnek a különböző okok miatt lelassult kaszinóberuházások. Ha ugyanis nem tudják teljesíteni a koncessziós szerződésben foglaltakat, a kormány akár fel is mondhatja a szerződést, s új versenytárgyalást írhat ki. De úgy is dönthet az illetékes tárca, hogy nem mondja föl a szerződést, viszont érvényesíti a késedelmi kötbért. Ez pedig közel anynyi, mint a koncessziós díj, vagyis százmilliós summa.
A magyarországi kaszinókomplexumok úttörője, a Bezenye határába tervezett Eurovegas beruházói, az osztrák Supersberger és az Asamer Group által birtokolt Eurovegas Hungary Zrt. 2006-ban nyert el húszesztendős, tíz évvel meghosszabbítható koncessziót első osztályú kaszinó működtetésére. A beruházó öt kaszinó építésére kapott engedélyt. Úgy tűnt, két év előkészítő munka után, 2008 őszén intenzíven elindulhat a fejlesztés, az osztrák hatóságok azonban bejelentették, aktívan szeretnének részt venni az engedélyezésben. Szakértők szerint e mögött a határ túloldalán működő osztrák kaszinótulajdonosok lobbija állt, amely félt forgalmának visszaesésétől.
2009 nyarán kiderült, hogy a világ egyik legnyereségesebb kaszinóvállalkozása, a Hard Rock International beszáll a projektbe, miután az osztrák hatóságok is hozzájárultak a beruházáshoz. Az amerikai indiánok kezében lévő óriásvállalkozás tíz év alatt ötmilliárd eurót szeretne a projektbe fektetni: a kaszinót ők üzemeltetnék, míg az osztrákok a helyszínt és az infrastruktúrát biztosítanák. Az állammal kötött szerződés értelmében évi egymilliárd forint körüli a fizetendő koncessziós díj, de van egy olyan kitétel is, amely szerint az első kaszinót az idei év végéig át kellene adni. A nyári szabadságolások miatt az Eurovegas képviselőjét nem tudtuk elérni, de úgy tűnik, hogy az idei indulásra kicsi az esély, hiszen a beruházás honlapja szerint 2012-ben nyitja meg kapuit a kaszinóközpont.
2008 májusában az izraeli tulajdonban lévő Plaza Centers érdekeltségi körébe tartozó Álomsziget Entertainment Zrt. jutott hasonló feltételekkel koncesszióhoz, majd 2009 első negyedében a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházásnak minősítette a projektet, így felgyorsulhatott az engedélyezés folyamata. A beruházó tervei szerint a Hajógyári-sziget déli részén az első kategóriájú, 35-40 ezer négyzetméteres kaszinó mellett szállodákat építenének a hozzájuk kapcsolódó konferenciaközponttal, wellnessközponttal és sportpályákkal. A cég a koncesszió fejében évi 900 millió forintos díjat fizet, s vállalta, hogy 2012 júniusáig befejezi a beruházást.
Sammy Smucha, az Álomsziget 2004. Ingatlanfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, az 1,5 milliárd eurós beruházás helyszínéül szolgáló terület egy részén régészeti ásatások zajlanak, így az ide tervezett építkezéseket egyelőre nem tudták elkezdeni. Ezzel együtt be tudják tartani szerződéses kötelezettségeiket, folyamatos kapcsolatban vannak a kormány illetékeseivel. Terveik szerint a már jogerős elvi építési engedélyt követően hamarosan benyújtják a beruházás első fázisára vonatkozó részletes építésiengedély-kérelmet.
A harmadik első osztályú kaszinóberuházás, az elmúlt időszakban hírhedté vált sukorói King’s City kaszinó helyzete a legbizonytalanabb, hiszen a szerződés szerint a koncessziót elnyerő KC Bidding Kft.-nek 2011-ig igazolnia kell, hogy rendelkezik a beruházáshoz szükséges ingatlannal, illetve be kell mutatnia a jogerős építési terveket, s 2014-ig fel is kellene építeni a komplexumot. Ez nem lesz egyszerű, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. ugyanis vitatja, hogy jogszerűen jutott a kaszinóépítés színhelyéül szolgáló sukorói ingatlanhoz a Joav Blum izraeli üzletember által képviselt beruházó, s ezért pert is indított ellene. Blum három, összesen 787,4 millió forint értékű Pest megyei gyümölcsösét cserélte el az 1,084 milliárd forint értékű tóparti állami ingatlanra, s így jelentős veszteség érte az államot.
Szakértők szerint ha el is készülnének a beruházások, akkor is kérdéses, hogy képesek-e megtölteni a játékasztalok körüli székeket a hazai vendégek. Ez esetben pedig külföldi szerencsejátékosokra lesz szükség, s nem biztos, hogy az ehhez szükséges közlekedési infrastruktúra mindhárom helyszínen rendelkezésre áll majd. Ráadásul az is kérdés, hogy a kormány fenn akarja-e tartani a nemzetgazdaságilag kiemelt státust ezen beruházások esetében.

Magyar Péter testvérének portálja teliben tolja a Pride-ot és Karácsonyt