Berényi külföldön folytatja

Nem akadályozná a gazdaság fejlődését, ha évente akár harmincmillió tonna mezőgazdasági és építőipari áru szállítását terelnék át közútról vasútra – vallják a civilek. Eközben Berényi János távozott a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés éléről.

Jakubász Tamás
2010. 09. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rövid idő alatt a gazdaság viszszafogása nélkül lehetne vasútra terelni a kamionforgalom egy részét – véli a Levegő Munkacsoport. A civilek úgy számoltak: egy-két esztendőn belül viszonylag kis költséggel megoldható lenne, hogy például a mezőgazdasági termékek egy részét és az építőanyagokat ne közúton, hanem vasúton szállítsák. A szakmai szerveződés tanulmánya szerint – amelyből az MTI idézett – nincs akadálya annak, hogy évente akár harmincmillió tonna áru kerüljön át közútról vasútra. E lépéssel a teherfuvarozásban is érvényesíthetnék a használó fizet és a szennyező fizet elveket. Amíg ugyanis a vasúti teherszállítók megfizetik a tevékenységük költségeit, addig a tehergépkocsik üzemeltetői csak a töredékét fedezik az általuk okozott károknak.
Eközben önként, és munkája elismerése mellett távozott a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés éléről Berényi János, a magyar vasúttársaságokat képviselő szakmai szervezet elnök-vezérigazgatója. A szakember lapunk kérdésére elmondta: névtelen feljelentőkkel nem kíván vitatkozni, így a kialakult helyzetben nem szeretne tovább a Hungrail élén maradni, ezért maga kérte, hogy az év végén lejáró szerződését ne hosszabbítsák meg. Mindezekből természetes módon következik, hogy amellett, hogy vezérigazgatói tisztségét az év végéig megtartja, elnöki megbízatásáról lemondott, hiszen a szervezet jövőjéről azoknak kell határozniuk, akik tovább irányítják azt.
Berényi János öt jelentős európai uniós – részben vasúti, részben munkaadói – szervezet elnöke, alelnöke, illetve vezetőségi tagja, ezért úgy vélte, hogy mind nemzetközi, mind hazai színtéren komoly eredményeket ért el a vasút érdekeinek érvényesítésében, ami az elmúlt nyolc évben Magyarországon nem volt könnyű feladat. Ezt a munkát a jelenlegi, megváltozott körülmények között mégsem kívánja folytatni, mert egy jól körülhatárolható csoport folyamatosan támadta, ezért elhatározta, hogy elfogad egy fontos külföldi – nem osztrák – felkérést. Januártól tehát Berényi János valószínűleg már nem Magyarországon, hanem külföldön folytatja pályafutását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.