A válság hatására kevesebbet járunk bevásárlóközpontba, az önálló boltok népszerűsége viszont töretlen – áll a GfK legfrissebb jelentésében. A lakosság több mint harmada az utóbbiakban vásárol, negyedük a városszéli bevásárlóközpontokban, ötödük pedig a belvárosi plázákban költi el szívesen a pénzét. Az utóbbiak hívei a legaktívabbak, negyven százalékuk hetente legalább egyszer betér kedvenc áruházába, hetente többször viszont már csak feleannyian vásárolnak, mint tavaly. A város- széli bevásárlóközpontok látogatóinak harmada szintén heti rendszerességgel vásárol. A kis boltok híveinek viszont alig tizede hajlandó nagyáruházban beszerezni a napi árucikkeket.
A vásárlási szokások módosulása egyértelműen a jövedelmi változásokhoz köthető. A város határába épült bevásárlóközpontokat szívesen látogató kisgyermekes, korábban kifejezetten jómódú családok valamelyest lejjebb csúsztak, így arányuk csökkent a forgalomban. A belvárosban lakó, magas iskolai végzettséggel rendelkező plázahívők a válság ellenére megőrizték életszínvonalukat, s így jövedelem tekintetében ma már kiemelkednek az átlagból.

Városháza-botrány: Budai Gyula felkérdezte Karácsony Gergelyt a friss vádemelés után