Csökkent a plázák látogatóinak száma

Hajdú Péter
2010. 09. 25. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A válság hatására kevesebbet járunk bevásárlóközpontba, az önálló boltok népszerűsége viszont töretlen – áll a GfK legfrissebb jelentésében. A lakosság több mint harmada az utóbbiakban vásárol, negyedük a városszéli bevásárlóközpontokban, ötödük pedig a belvárosi plázákban költi el szívesen a pénzét. Az utóbbiak hívei a legaktívabbak, negyven százalékuk hetente legalább egyszer betér kedvenc áruházába, hetente többször viszont már csak feleannyian vásárolnak, mint tavaly. A város- széli bevásárlóközpontok látogatóinak harmada szintén heti rendszerességgel vásárol. A kis boltok híveinek viszont alig tizede hajlandó nagyáruházban beszerezni a napi árucikkeket.
A vásárlási szokások módosulása egyértelműen a jövedelmi változásokhoz köthető. A város határába épült bevásárlóközpontokat szívesen látogató kisgyermekes, korábban kifejezetten jómódú családok valamelyest lejjebb csúsztak, így arányuk csökkent a forgalomban. A belvárosban lakó, magas iskolai végzettséggel rendelkező plázahívők a válság ellenére megőrizték életszínvonalukat, s így jövedelem tekintetében ma már kiemelkednek az átlagból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.