Legutóbb csaknem két éve állt a pódiumon, amikor még a 125 kcm-ben megnyerte a Maláj Nagydíjat. Mondhatjuk, hogy már nagyon szomjazott a pezsgőre?
– Pezsgőzés éppen most sem volt. Túl közeli még szegény Tomizava halála, ezért csak jelképesen koccintottunk. Ám a pódiumon állni is fantasztikus érzés volt. Minden évben, minden futamon ez a célom, és idén valóban sokat kellett várnom, amíg végre összejött. De meggyőződésem, hogy most elkaptuk a ritmust. Ebből nem szabad kiesni, és akkor a további futamok is hasonlóképpen jól alakulnak majd.
– Spanyolországban korábban is állt a pódiumon, de János Károly király gratulációját is fogadhatta már?
– Nem, ez volt az első alkalom, és mondanom sem kell, milyen nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy kezet foghattam vele.
– Említette, hogy elkapták a ritmust, és ezt a legutóbbi futamokon elért helyezései is tökéletesen alátámasztják: 11., 6., 6. és 3. hely. A világbajnokságból még öt futam van hátra: Motegi, Szepang, Phillip Island, Estoril és Valencia. S az Ausztrál Nagydíjat leszámítva mindegyik pálya a kedvencei közé tartozik. Hova lehet még előrelépni a hajrában, mi a cél?
– Az, hogy folyamatosan az első öt között végezzek, s persze jó lenne még további pódiumos helyezéseket elérni. Ami persze nem könnyű, mert akad 8-10 versenyző, aki erre bármikor képes lehet. Szóval nehéz előre kalkulálni az esélyeket. Jómagam azonban bízom benne, hogy a mérnökeim még jobb motort tesznek alám, és akkor könnyebb dolgom lehet. Az biztos, hogy nagyon motivált vagyok.
– Sokszor olvashattuk, hogy gondjai vannak a motorbeállításokkal. Némi túlzással, most valami biztos helyre el kellene zárni a versenygépét, és rácsapni annak a kezére, aki hozzá akar nyúlni.
– Sajnos ez nem így működik, mert ha most egyáltalán nem nyúlnának a motoromhoz, akkor egészen biztos, hogy a jövő hét végén a Japán Nagydíjon utolsó lennék. Mindegyik pályára más alapbeállítások szükségesek. Az viszont igaz, ha valahol sikerül elkapni a tökéletes beállítást, akkor abból már lehet következtetni arra, hogy a következő állomáson milyen változtatásokra van szükség.
– Ha megnézzük a Moto2-sorozat állását, a vb-címmel is rendelkező Di Meglio a 20., Pasini 25., a régi nagy ellenfél, Faubel 29. Hova kell elhelyezni azt, hogy Talmácsi Gábor a hatodik helyen áll?
– Magyarországon megszokhattuk már, hogy az első háromban kell lenni, a negyedik, még inkább egy hetedik hely nem számít eredménynek. Holott ebben a kategóriában már részt venni is nagy dolog. Úgy gondolom, hogy a világon akad ezer olyan motorversenyző, aki megállná a helyét a mostani negyvenfős társulatunkban. Én ott vagyok a negyvenben, a futamokon folyamatosan az első tízben zárok, az összetettben a hatodik helyen állok, és szerintem ez igenis nagyon komoly eredmény. S bízom benne, hogy még előrébb is tudok lépni. Mert azért mindig az a legfontosabb, hogy mi a világbajnokság végeredménye.
– Olvastam egy nyilatkozatát, miszerint ha az ötödik Corsit és a negyedik Lüthit megelőzi, akkor jövőre biztosan marad a SpeedUpnál. Ettől függ a sorsa további alakulása?
– Nem erről van szó, egyszerűen csak mérlegeltem, hogy idén még milyen reális céljaim lehetnek. A pontversenyben vezetőt már nem tudom megfogni, a másodikat és a harmadikat is csak akkor sikerülne, ha minden kedvezően alakulna a számomra. A negyedik hely viszont elérhető.
– Július végén elvesztette a főszponzorát, a Molt, viszont szinte ettől kezdve szállítja a jobb eredményeket. Dolgozik valamiféle dac ilyenkor a versenyzőben?
– Az nagy baj lenne, ha futam közben a dac dolgozna bennem. Ebben a sportágban történnek bizonyos események, szponzorok jönnek-mennek, és ezeket meg kell próbálni a legjobban kezelni. Minek is tagadnám, a Mol lépése nem esett jól, főleg azért, mert év közben történt. Ilyenkor nem nagyon szoktak kiszállni a támogatók.
– Ha publikus, a büdzsének hány százaléka úszott el?
– Ezt tényleg nem tudom megmondani, mert közben lett új támogatóm, a Hungrana Kft. – amely az E85 bioetanol branddel állt mögém –, és lehet, hogy hamarosan lesz újabb is. Azt nem mondom, hogy ugyanott tartunk majd, mint korábban, mert a Mol a csapatot is támogatta, és bizonyos esetekben könnyebb volt az asztalra csapnom. A jelenlegi szponzoraim nincsenek feltüntetve a motoron. Mindenképpen kellemetlen helyzetbe kerültünk, de megoldottuk, és be tudjuk fejezni a szezont.
– Azt nem egészen értem, hogy az új szponzorok logói miért nincsenek rajta a motorján.
– Ez megállapodás kérdése. Az ENI, tehát az Agip a Moto2-t szponzorálja üzemanyaggal, a Mol ezt kiválthatta, de amikor távozott és lekerült a logója, az ENI visszakerült. Bonyolult konstrukciókról van szó, ezek sokszor számomra is átláthatatlanok, és igazából nem is érdekelnek. Nekem csak az fontos, hogy menjen alattam a motor. Ennek persze sok összetevője van, és nagyobb költségvetéssel nyilván eredményesebb lehetnék, mert nálunk minden egyes alkatrész ára sok-sok nullára végződik.
– A lehetséges szponzorokkal zajló tárgyalásokon megérzi a hatását annak, hogy az Eurosport és az MTV után csak egy kisebb csatornán, a DigiSporton közvetítik a világbajnokságot?
– A DigiSport jól végzi a munkáját, színvonalasak a közvetítései, de kétségkívül előnyösebb lenne, ha minden szolgáltatónál lehetne fogni. Felesleges tagadni, a jelenlegi helyzet nem igazán kedvező számunkra. Ám az egyik barátom, aki ezzel foglalkozik, említette, hogy sokan csakis a világbajnokság miatt kötnek szerződést a csatornával. Vagyis a motorsport iránt változatlanul nagy az érdeklődés.
Magyar Pétert nem zavarja öccse támogatása