Botrányszag a metróból

Eddig huszonegymilliárd forintot költöttek el szakértőkre és tanácsadókra a 4-es metró építkezésének első szakaszánál – közölte tegnap a Magyar Rádió az Állami Számvevőszék (ÁSZ) egyelőre titkos jelentésére hivatkozva. Tarlós István, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje bejelentette: minden fővárosi szerződést felülvizsgálnak, és haladéktalanul megkezdik a BKV átalakítását.

2010. 10. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Napi tizenhat órában nettó 25 ezer forintos óradíjjal dolgozott a Metróber Kft., ám az elvégzett feladat tartalma és színvonala ezt a kifizetést nem indokolta. Több mint 530 milliót fizettek ki jogi tanácsokra is: volt olyan ügyvédi iroda, amelyik csak 17 ezer forintot, mások akár 38 ezret is elkérhettek óránként, amellett, hogy sikerdíjat is kaptak. Az AAM Tanácsadó Kft.-nek két részletben 154 milliót fizettek ki, ebből 49 millió kifizetése nem állt arányban a teljesítéssel – hangzott el a közszolgálati rádióban, amikor a birtokukba jutott jelentésrészt ismertették. Az utóbb említett AAM-mel Antal Attila, a BKV hűtlen kezeléssel gyanúsított, lakhelyelhagyási tilalom alatt álló volt vezérigazgatója 2007-ben kötött szerződést öt évre, hárommilliárd forintos kerettel. A jelenlegi vezető, Kocsis István a Fidesz, majd a társaság felügyelőbizottságának javaslatára végül felbontotta a szerződést, de a már kifizetett összegeket visszaszerezni nem tudták.
Egy hete hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt az ÁSZ ismeretlen tettesek ellen feljelentést tett a 4-es metró beruházásának ügyében a Fővárosi Főügyészségen.
Tarlós István, a Fidesz–KDNP főpolgármester-jelöltje közölte: az összes szerződést felülvizsgáltatják, és ahol indokolt, a hatóságokhoz fordulnak. – Megszüntetjük az előző kormánnyal kötött BKV-szerződést, amely tarifaemelést és járatritkítást tartalmaz, és azonnal hozzálátunk a MÁV-val és a Volánnal közös regionális közlekedés kialakításához – szögezte le.
A Jobbik a tankötelezettség felső határáig, azaz 18 éves korig ingyenessé tenné a BKV járművein való utazást – jelentette be tegnap az MSZP-s Horváth Csaba díjmentes közlekedési tervének szűkített változatát Staudt Gábor, a radikális párt főpolgármester-jelöltje.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.