Nem fizetett ügyfeleinek az utazási iroda

Bodacz Péter
2010. 10. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a Malév visszafizette a Blue Travel felé annak a repülőútnak az ellenértékét, amely a vulkáni hamu miatt elrendelt tavaszi légtérzár következtében maradt el, az utazási iroda nem utalta tovább az összeget huszonnégy ügyfelének. Mint arról az Európai Fogyasztói Központ (EFK) tájékoztatta lapunkat, az érintettek április 17-én utaztak volna Ciprusra, ám a légtérzár miatt meghiúsult nyaralás árának visszafizetéséről a Blue Travel részéről csak ígéretek hangzottak el. Az utazásszervező a mai napig nem adta vissza sem a repülőjegy árát, sem pedig az utazási csomag egyéb tételeit. Az EFK és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület ezért felszólította a Blue Travel utazási irodát, hogy haladéktalanul fizesse vissza a befizetett részvételi díjat. Mint arra a kommüniké emlékeztet, az utazási iroda mind a polgári törvénykönyv, mind az utazási szerződésről szóló jogszabály rendelkezései alapján köteles erre, amit az Európai Bizottság korábbi állásfoglalása is megerősített. Amennyiben a Blue Travel nem tesz eleget jogszabályi kötelezettségeinek, az EFK a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatalhoz fordul az ügyben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.