Rajtuk a reflektorfény

A Forma–1 1950 óta íródó krónikájában még sohasem fordult elő, hogy öt futammal a szezon vége előtt öt pilótának is esélye legyen az egyéni világbajnoki cím megszerzésére. S könnyen megeshet, hogy a hét végi, jelentős rizikófaktorú Szingapúri Nagydíj után a Webber, Hamilton, Alonso, Button, Vettel ötös fogat még jobban összetorlódik.

2010. 10. 03. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

De la Rosa a Pirellinél. A spanyol Pedro de la Rosa lett a Forma–1-be jövőre egyedüli gumiszállítóként belépő Pirelli új tesztpilótája, miután a német Nick Heidfeld a szezon végéig a Sauber istállóhoz szerződött, éppen az ő helyére. A Sauber múlt hét kedden közölte, hogy De La Rosa helyett Heidfeld kap lehetőséget a szezon utolsó öt futamán, s két nappal később a Pirelli felbontotta a 33 éves német kontraktusát. Ám ezt a cserét Heidfeld aligha bánja.


Két hete Monzában a pontversenyben addig élen álló Lewis Hamilton (McLaren) kiesése, Mark Webber (Red Bull) hatodik helye, valamint az, hogy az üldözőbolyból Fernando Alonso (Ferrari) nyerte meg az Olasz Nagydíjat, Jenson Button (McLaren) második, Sebastian Vettel (Red Bull) pedig negyedik lett, öt futammal a zárás előtt újra többesélyessé tette a vb-címért folyó küzdelmet. Jelenleg Webber 187, Hamilton 182, Alonso 166, Button 165. Vettel 163 ponttal rendelkezik, vagyis az első két helyezett előnye még így is jelentős; de mivel a futamgyőzelem huszonöt pontot ér, az ötös utolsójából akár vasárnap estére első is lehet.
„Teljesen mindegy, hogy ketten, öten vagy nyolcan küzdünk a világbajnoki címért. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy a saját feladatomat a legjobb tudásom szerint megoldjam. Nem az a lényeg, hogy Szingapúr után is az élen álljak, hanem az, hogy az utolsó futam leintését követően nekem legyen a legtöbb pontom – fogalmazott óvatosan a Szingapúri Nagydíj tegnapi sajtótájékoztatón Webber.
Az öt pont hátrányban levő Hamilton vele szöges ellentétben nyilatkozott: „Olyan gyorsnak kell lennem, amilyen még sosem voltam” – jegyezte meg tömörön és lényegre törően a 2008-ban vb-1. brit pilóta, aki ez alapján már most mindenképpen vissza akarja venni a vezetést. Honfitársa, egyben csapattársa, a regnáló világbajnok Button tavaly a Brawn GP-vel már az évad első felében megalapozta a végső sikerét, és utána nem kellett törnie magát a futamgyőzelmekért. Most azonban muszáj lesz kockáztatnia, és ígérete szerint ezt meg is teszi. „Szeretném megvédeni a címemet, és ennek érdekében a hátralevő futamokon agresszív leszek” – szögezte le az F–1 talán legóvatosabb pilótája.
A várható nagy tülekedés mellett a hét végén a Marina Bay Street Circuit elnevezésű pálya is jelentős rizikófaktor. Szingapúrban – immár harmadszor – éjszakai futamot rendeznek, és a meteorológusok kiadós égi áldást jósolnak mindhárom napra. S ezzel ők minimális kockázatot vállalnak, mert a verseny színhelyén már eleve heves zápor fogadta a mezőnyt. Az autók mögött keletkező vízfüggöny a reflektoroktól megvilágítva nem kis kihívást jelent majd a pilótáknak; így tényleg az lehet a nyerő taktika, hogy az elejétől fogva az első helyen kell haladni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.