Ha nem lesz megegyezés a metrókocsik ügyében a francia tulajdonú Alstommal, akkor új pályázatot kell kiírni, és azon oroszországi cégek is indulhatnak – jelentette ki tegnap a Hír TV-nek Fellegi Tamás. A nemzeti fejlesztési miniszter még október első felében tárgyalt Viktor Zubkovval, Oroszország első miniszterelnök-helyettesével, és tegnapi nyilatkozatában megerősítette: hosszasan és részletesen tárgyaltak nemcsak a metrókocsik ügyéről, hanem a négyes metró teljes beruházásáról. Sajtóhírek szerint a Malév sorsa mellett a metrókérdés is központi témája lesz majd Orbán Viktor magyar és Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök novemberre tervezett moszkvai találkozójának.
Felbontott metrókocsi-szerződései ellenére Budapest Fidesz– KDNP-s vezetői tegnap a városházán fogadták az Alstom képviselőit. György István főpolgármester-helyettes közölte: tisztázták az álláspontjaikat, a megbeszélések pedig tovább folytatódnak. Úgy tudjuk, jövő szerdán ülnek ismét aztalhoz, tegnap valójában csak meghallgatás volt. Erre Tarlós István főpolgármester minap utalt is, amikor kifejtette: katasztrofális helyzetbe jutott a teljes metróberuházás. – A szerelvények nemcsak a hazai, de az EU-előírásoknak sem felelnek meg. A hatvanötmilliárd forintos, felerészt ki is fizetett szerződéseket már nyáron fel kellett volna bontani, ám a korábbi vezetés a közgyűlési határozatot törvénysértően nem hajtotta végre – hangsúlyozta.
Thierry Best, a francia cég vezérigazgató-helyettese szerint rendkívül hasznos volt az egyeztetés.
A BKV a múlt héten azonnali hatállyal felmondta a kettes és a majdani négyes vonalra szánt metrókocsik beszerzésére kötött valamennyi szerződését az Alstommal, illetve lehívta a harmincmilliárd forintos bankgaranciát is. Előzőleg a hatóság jogerősen elutasította a szerelvények típusengedélyét. A járműveknek a kettes metrón már 2008-ban futniuk kellett volna.

Magyar Péter ismét VIP‑páholyban bulizott