Soron kívüli milliárdok a BKV-nak

2010. 12. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Érthetetlen, hogy a BKV még mindig nem kapta meg a kormány által megígért 12,5 milliárd forintos támogatást – mondta Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester tegnap az MTV Ma reggel című műsorában. – Nem tudom eldönteni, hogy képességbeli problémák vannak-e ebben a minisztériumban. A miniszterelnökre, rám vagy Budapestre haragszanak, mire várnak – utalt arra a főpolgármester, hogy a több mint két hete született kormánydöntés végrehajtása a Nemzetgazdasági Minisztérium feladata. Tarlós a BKV idei működését biztosító 12,5 milliárd forintos állami támogatásról még októberben megállapodott Orbán Viktor kormányfővel.
Budapest vezetője mindenkitől azt kérte, ne riogassák a BKV-dolgozókat, mert meg fogják kapni a bérüket. – A BKV szörnyű helyzetben van, csaknem 800 milliárd forint hiányzik. Ebben az állam vagy segít, vagy pedig az ígéreteinkkel együtt kudarcot fogunk vallani – szögezte le.
Ugyanakkor a Magyar Közlöny a hét elején megjelent legfrissebb száma tartalmazza: „a kormány 7,5 milliárd forintot csoportosított át a költségvetés általános tartalékából a fővárosi közösségi közlekedés zavartalan működésének biztosítása érdekében”.
A határozat felhatalmazza a belügyminisztert, hogy a támogatást soron kívül folyósítsa a fővárosi önkormányzatnak. A nemzetgazdasági miniszter pedig arra kapott felhatalmazást, hogy a magyar állam nevében százszázalékos mértékű, egyedi állami készfizető kezességet vállaljon a BKV Zrt. fővárosi közösségi közlekedés működtetését szolgáló 5 milliárd forintos hitele és annak ügyleti kamatai visszafizetésére. A kormány ezenkívül felkérte az Államadósság Kezelő Központot, hogy pénzügyi szempontból véleményezze a kapcsolódó szerződéseket és egyéb dokumentumokat.
Mint ismeretes, a Nemzeti Közlekedési Hatóság nemrég a pénzügyi helyzet bizonytalanságára hivatkozva megvonta a BKV vasúthatósági engedélyeit a kötött pályás járművekre, a közlekedési cég több mint ezer buszának átlagéletkora pedig januártól eléri a 18 évet.
György István főpolgármester-helyettes tegnap a közrádióban bejelentette, a közlekedési vállalat jövőre nem emeli a jegyárakat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.