Beszédesek, hallgatagok

2011. 01. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Igazából nem tudja az ember hová tenni a hírt: az Országgyűlés őszi ülésszakán Schiffer András, az LMP frakcióvezetője beszélt a legtöbbet, 190 alkalommal szólalt fel, összesen 15 órán keresztül hallgathatta, aki kíváncsi volt rá. Hogy akkor most jó politikus-e Schiffer vagy sem, a csupasz adatokból nem deríthető ki, mint ahogyan az sem, hitelesen képviselte-e választóit, pártját, egyáltalán volt-e valami értelme, hogy ennyit használta a mikrofont, vagy jobban tette volna, ha szónoklatai helyett újságot olvas, csendben szunyókál, netán a büfében múlatja az időt. A rekorder munkásságát elemző hírportál egyik kommentelője élénk vitát gerjesztett, amikor viharos emlékezetű Torgyán József nevét említette, mint akit szintén beszédes politikusként tartott számon a korabeli históriaírás. Ám mindjárt hozzá is tette, a terjengősség nem feltétlenül jelenti a magas nívót; ha így lenne, Torgyán doktor most töltené hatodik ciklusát a miniszterelnöki székben.
Akárhogyan van is, nem gusztusos lestréberezni, lesztahanovistázni az LMP frontemberét, szómenésére magyarázat lehet, hogy gondolatait csak a tavaszi választások óta mondhatja el az Országgyűlés nyilvánossága előtt. Ugyanakkor azokat sem illik bántani, akik az őszi ülésszak során meg sem mukkantak a plenáris üléseken – a Házon kívül biztosan ők is nyakig voltak a munkában. (A legismertebbek közül a fideszes Illés Zoltán tavasz óta az árvízzel, a vörösiszappal küzd, Demeter Ervin az önálló életet élő titkosszolgálatok gubancait igyekszik kibogozni, a szocialista Vitányi Iván pedig valószínűleg Gyurcsány Ferencnek tart órákat a politikai túlélés fifikáiról.) Amúgy meg bármit mutat a statisztika, a parlament valahol mégiscsak a mi kutyánk kölyke…

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.