Hétfő reggelig 43 balesetveszélyes metrókocsit von ki a forgalomból a főváros – jelentette be Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. A kettes és a hármas metróvonalon több mint 150 harminc és negyven év közötti szovjet gyártmányú szerelvény fut, és az elmúlt hónapokban többször is tapasztalt tűzesetek miatt döntöttek erről a drasztikus lépésről. Az utasoknak a piros metróként ismert kettes vonalon az eddigi 2 perc 20 másodperc helyett tíz másodperccel hosszabb időt kell majd várniuk a szerelvényre. A hármas metrónál a 2,5 perces követési időt tizenöt másodperccel növelik. – A BKV menedzsmentje megkereste a kocsikat gyártó céget, ahonnan azt a tájékoztatást kapták, hogy a harminc év feletti kocsik közlekedtetése jelentős biztonsági kockázattal jár. A motorkocsik megfelelő karbantartás mellett harminc évig, 3 millió kilométer futásteljesítményig tarthatók üzemben, és ezután Oroszországban leselejtezik azokat. A kocsiszekrény szilárdsági paraméterei harminc év üzemeltetés után oly mértékben leromlanak, hogy a biztonságos üzemeltetést veszélyeztethetik – ismertette Tarlós István a jelentést. Hozzáfűzte, ezeket a kocsikat már több mint egy évtizede ki kellett volna vonni a forgalomból. A főpolgármester szerint felháborító a korábbi városvezetés lelkiismeretlensége: bár tisztában voltak a helyzettel, mégsem tettek lépéseket.
Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezete elnöke a távirati irodának azt mondta: jogos a mostani döntés. Úgy vélekedett azonban, hogy a BKV-nál szinte nem marad tartalék szerelvény, és félő, hogy műszaki hiba esetén az utasok akár percekig is a peronon várakozhatnak.
Mint ismeretes, az Alstom-szerződés felbontásakor a kettes vonalon már két éve új kocsiknak kellett volna közlekedniük. Jelenleg az elavult szerelvények felújítását készítik elő.

Ilyen idő lesz húsvét után