Demszky Gáborék tudtak a veszélyről

Egyszerűen összeroppanhatnak, összegyűrődhetnek azok a metrókocsik, amelyeknek eltörik a teherhordó szerkezetük, a tartógerendájuk – mondta a BKV Zrt. vezérigazgatója azután, hogy a fővárosi képviselők úgy döntöttek: a kettes és a hármas metró vonaláról hétfőn kivont 43, valamint ott jelenleg is futó 111 harminc-negyven éve gyártott járművet műszaki felülvizsgálatnak vetik alá. A főpolgármester közölte: az előző városvezetés tudott a veszélyről.

2011. 06. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legutóbb utasok nélkül égett ki egy kocsi, ki vállalta volna a felelősséget, ha emberekkel történik ilyen? – tette fel a kérdést Tarlós István (Fidesz–KDNP) a közgyűlésben. Miután a szocialisták több képviselője, Havas Szófia és Andó Sándor is azt állította, hogy néhány éve „nagyfelújításon” kocsikat vontak volna ki a forgalomból, a főpolgármester kifakadt: „ha a szocialisták hepciáskodnak, előhúzunk bizonyos jegyzőkönyveket”. Hozzátette: a leállított, de ma már senkit sem veszélyeztető kocsik ajtajai időnként maguktól, menet közben kinyíltak, de előfordult, hogy amikor ki akarták nyitni őket, zárva maradtak. – A 154 szerelvényt már 13 éve ki kellett volna vonni a forgalomból, az előző MSZP–SZDSZ-es városvezetés három cikluson át nyugodtan aludt – nyomatékosította Tarlós István főpolgármester.
Szavait megerősítette Kocsis István BKV-vezérigazgató, aki leszögezte: 2008. szeptemberi kinevezése óta az előző városvezetésnek többször is jelezte, baj van a metrókocsikkal, mégsem történt semmi. Ezt dokumentumok és tanúk is bizonyítják.
A képviselők döntöttek a budai fonódó villamosok uniós támogatású beruházásáról is. A főváros, a II. kerület és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megállapodása alapján két ütemben, elsőként a Széll Kálmán téri ág építése kezdődhet meg 2012-ben, a rakparti szakaszt még vizsgálják, de a támogatási szerződést egyszerre írják alá. A megvalósításért és a városfejlesztésért Hutiray Gyula (Fidesz– KDNP) lesz felelős, akit titkos szavazással, egyhangúlag választottak meg külsős főpolgármester-helyettesnek. A közgyűlés tegnapi ülésén létrehozta a Demszky-korszakban indított, zömmel botrányos beruházásokat vizsgáló bizottságot, elfogadta a fővárosi tulajdonú társaságok mérlegbeszámolóját és üzleti tervét, valamint úgy határozott: a Budapest Airporttal kötött megállapodás alapján rendezik a reptéri taxidrosztok helyzetét.

Díszpolgárokról döntöttek. A híresztelések ellenére a fideszes többség a tegnapi ülésen ellenzéki oldalról is befogadott javaslatokat a díszpolgári címek odaítélésével kapcsolatban. Zárt ülésen döntött a Fővárosi Közgyűlés, hogy ilyen elismerést vehet át Balczó András, Egerszegi Krisztina, Eperjes Károly, Kásler Miklós, Kopp Mária, Kovács Kati, Mádl Ferenc, Makovecz Imre, Papp Lajos, Sánta Ferenc, Szervátiusz Tibor, Lech Walesa. Posztumusz díjat kap Elvis Presley és Skrabski Árpád. A szocialisták javaslatára Szirtes Ágnes, az LMP jelölése alapján pedig Csukás István író is díszpolgára lesz a fővárosnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.