Javaslat adósságrendezésre. Kósa Lajos fideszes és Habis László kereszténydemokrata politikus – Debrecen és Eger polgármesterei – jegyzik az önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról szóló törvény módosítását. A javaslat szerint az adósságrendezésbe nem vonható vagyon kiegészülne azokkal az elemekkel, amelyek az Országgyűlés által állami hozzájárulásban, támogatásban részesített feladatok ellátásához szükségesek. Fontosnak tartják azt is, hogy nagy önkormányzatok esetén a 60 helyett 90 nap álljon rendelkezésre a válságköltségvetés elkészítésére. Az indítvány megállapítja azt is, hogy a helyi önkormányzatok adósságállományának 50 százaléka nem forintban, hanem más devizanemben keletkezett; ezért lehetővé kell tenni a reorganizációs hitel euróban vagy svájci frankban folyósítását. (MTI)
Először kilenc évvel ezelőtt ígérte meg Demszky Gábor volt SZDSZ-es főpolgármester az óbudaiaknak, hogy hamarosan megépül az az árvízvédelmi létesítmény, amely emberek tízezrein túl milliárdos vagyonokat menthet meg a Duna kiöntésekor a Római-parton. Ugyanezt állította 2006-ban Gyurcsány Ferenc volt kormányfő és gazdasági minisztere, Kóka János is. Jövő szerdán viszont a tavaly októberben megválasztott, kormánypárti többségű Fővárosi Közgyűlés dönthet arról a nyomvonalról, amelynek megépítését Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármesteri programja is tartalmazza. A beruházásra annak ellenére van pénz, hogy az ország korábbi balliberális vezetői az utóbbi években még pályázatként sem támogatták ezt az idegenforgalmi, sport- és turisztikai fejlesztést is jelentő beruházást. A főváros idei költségvetése erre 1,7 milliárd, az állami büdzsé pedig csaknem egymilliárd forintot tartalmaz.
Óbuda-Békásmegyer önkormányzata, a Római-parton működő sportegyesületek, civil szervezetek és a vállalkozók korábban egy úgynevezett mobil gát megépítése mellett tették le a voksukat. A mostani előterjesztés szerint a fővárosi képviselőknek négy változatból kell választaniuk. Eszerint a jelenlegi földmű, az úgynevezett nyúlgát helyén vagy a partélen épülhetne a mobil gát. Kialakíthatnának egy teljes értékű védelmet nem nyújtó „nyári gátat” is a jelenlegi parton, de akár a part kiszélesítésével is. Míg az előző változatok költségei csak kicsivel lépnék túl a meglévő keretet, utóbbi beruházás csaknem hétmilliárd forintba kerülne.