Az adó a gátja az ingatlanlízingnek

2005. 07. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez év első hat hónapjában 536,6 milliárd forintot ért el a hazai lízingpiac teljesítménye, ami 4,4 százalékos bővülés az előző év bázisához viszonyítva – ismertette Antall Pál, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Ugyanakkor ez a forgalom egész évre vetítve a tavalyi esztendőhöz viszonyítva stagnálást mutat. Antall szerint a szövetségük tagvállalatai meghaladják múlt évi 1069 milliárdos forgalmukat, hiszen az autókereskedelemben a második fél év mindig jobb, ezért bizakodó.
Tavaly az első hat hónapban az eszközérték 514, idén 537 milliárdot tett ki, míg a finanszírozott összeg tavaly 377, idén 391 milliárdra rúgott. A lízingpiacon belül még mindig a jármű-finanszírozás dominál, aránya eléri a 85 százalékot. A személygépkocsiké 73, a teherautóké 12 százalék – utóbbiak esetében 13,6 százalékos a bővülés, míg a személyautóknál stagnál a piac. A flottamenedzseléssel foglalkozó cégek látványosan bővülnek, s a bérletkonstrukció is egyre erőteljesebb. Antall úgy látja, hogy a visszavett autók száma a jövőben sem csökken, számukat tízezer körülire becsüli. Legnagyobb mértékben, 39,3 százalékkal a gépek és berendezések lízingje nőtt, értéke 49,9 milliárd volt. Igaz, ezzel még mindig „csak” hétszázalékos a piacon belüli aránya. A műszerek, elektronikai és komputereszközök finanszírozása egy százalékot tett ki a piacból. Az ingatlanlízing bár tíz százalékkal 22 milliárdra bővült, még mindig nem elterjedt. Az elnök úgy látja, ennek oka, hogy e területnek nem kedvez a hazai adókörnyezet. Szakmai becslések szerint a lízingszakma részesedése az elmúlt három évben 25 százalékra nőtt a hazai beruházásokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.