Jobban alkalmazkodik a Ferrari 296 GT3 Evo

Két versenyszezon tapasztalatai alapján fejlesztették tovább a Ferrari 296 GT3-as versenyautót, amely az eddiginél szélesebb beállítási lehetőségeket kínál.

2025. 06. 28. 7:00
Fotó: Ferrari
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Három évvel ezelőtt, a 2022-es Spa-Francorchamps-i 24 órás autóversenyen mutatták be a Ferrari 296 GT3 versenyautót, amely 2023 óta versenyez különféle versenysorozatokban, beleértve a WEC világbajnokságot is. Az itt szerzett tapasztalatok alapján – 343 versenyen 140 győzelmet, 405 dobogós helyezést szereztek – fejlesztették tovább a konstrukciót a mérnökök, a GT3 Evo bemutatóját pedig újra a belga verseny előtt tartották – az éles bevetésre 2026-ban kerül majd sor.

 

Nem változott a V6-os biturbó, ellenben a váltóban módosították az áttételeket – kicsit rövidebbek lettek az alsó fokozatok, hosszabbak a felsők. Az aerodinamikai csomag átalakításánál az volt a fejlesztők célja, hogy kezesebb legyen a viselkedés, alapvetően a „zavaros levegőben”, azaz egy másik autó mögött haladást optimalizálták. Módosították az első koptató és padlóburkolat, a hátsó perem formáját, módosították a hátsó diffúzor kialakítását. A számítógépen lemodellezett változtatásokat aztán a gyakorlatban úgy tesztelték, hogy a megszokott egy autós körözés mellett „zavaros levegőben” is kipróbálták a változtatások hatását.

 

Könnyen felismerhető a Ferrari 296 GT3 Evo az első fedélen lévő két légbeömlőről, amelyek az első fékekhez szállítják a friss levegőt, ezek 20 százalékkal javítják a fékhűtés hatásosságát. A hátsó kerékívet az LMGT3 versenyautóról veszik át, ez nagyobb teret biztosít a kerékválasztásnál. A külső tükrök formájának átalakításával csökkentették azok vibrálását, beljebb vitték azokat és módosították a szöget is, hogy megnöveljék a látómezőt. Módosították az első-hátsó futómű geometriát, ami nemcsak jobb viselkedést eredményez, de a szerelők könnyebben tudják módosítani a beállításokat. Az utastérben a legfontosabb változást a légkondicionáló második ventilátora jelenti.

 

Még folyamatban van a Ferrari 296 GT3 Evo aerodinamikai változtatásainak homologizálása, amint azzal elkészülnek, elindul a versenyautók gyártása. A 2026-os szezonra lesznek kész az első autók, és addigra már az a készlet is elérhető lesz a Ferrari 296 GT3 tulajdonosok számára, amivel autójukat az Evo-szintjére fejleszthetik.
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.