Ott Tanak a saját és a Hyundai első idei győzelmét szerezte meg Görögországban egy viszonylag problémamentes hétvégén. Az észt versenyző nagyon jó formában volt az egész hétvége során. Vasárnapig minden simán is ment számára, de az utolsó szakaszon, a Power Stage-en meghibásodott a sebességváltója, így nem maradt más hátra, mint hogy bebicegjen a célba. Akkora előnyre tett szert korábban, hogy így is elsőként zárta a ralit. A 2024-es Közép-Európa Rali után sikerült ismét nyernie a Hyundainak. Ez volt mindkettejük első győzelme azóta.
Ezzel a sikerrel, 12 pontos lemaradásával az élen álló Evans mögött, Tanak számára látótávolságba került az egyéni világbajnoki cím. Ahhoz azonban még meg kell előznie a két pont előnnyel előtte álló Ogiert is. Ebben nagy segítségére lesz a hazai pálya előnye a következő ralin, az Észt Ralin.
„Nagyon aggódtam az igazat megvallva. Az utolsó szakaszon a harmadik sebességben nagyon hangossá vált az autóm, és nem nagyon bíztunk abban, hogy sikerül befejeznünk a szakaszt. Nagyon stresszes volt megnyerni ezt a ralit” – szögezte le a versenygyőztes észt pilóta.

A világbajnokságban még mindig vezető Elfyn Evans Szardínia után itt is a negyedik helyre vitte célba autóját. Itt sem volt előnyére az, hogy murván neki kellett indítania pénteken a ralit. A sepregetés nagyon lassította a walesi pilótát, s a végére a negyedik helyig sikerült felverekednie magát. A Power Stage-en is negyedik lett, így sikerült még mindig megőriznie vezető helyét egyéniben.

A tavalyi Akropolisz Rali-győztes Thierry Neuville az ötödik lett azután, hogy pénteken egy sor defekt hátráltatta. Frusztráló hétvége volt ez a belga számára, hiszen ezután autója lengéscsillapítója sérült meg, majd egy misztikus technikai hiba miatt az utolsó előtti szakaszon meg kellett állnia és újra kellett indítania az autóját. Oliver Solberg ért célba hatodikként, s nyerte a Rally2 kategóriát is. A fiatal pilótát Gus Greensmith és Yohan Rossel követte a célba a hetedik és nyolcadik helyen. Az első tízet Kajetan Kajetanowicz és Alejandro Cachón zárja.

A Toyotával versenyző Kalle Rovanpera és Takamoto Katsuta is kiesett szombaton, de visszatértek a szabályok adta keretek között. A fiatal finn Super Sunday-pontokra hajtott, de meg kellett állnia kereket cserélni. Katsuta hasonlóképpen járt, csak ő a Power Stage-en cserélt kereket.

Folytatás három hét múlva (2025. július 17–20.) az Észt Ralin, ahol a világbajnoki címért folyó harc várhatóan felerősödik. Gyors utak és a hazai támogatás várja a baltikumi ralin Ott Tanakot.

A 2025-ös Akropolisz Rali eredménye
1. Ott Tanak (EST) i20 N Rally1 4:12:20,1
2. Sebastien Ogier (FRA) GR Yaris Rally1 4:12:52,9
3. Adrien Fourmaux (FRA) i20 N Rally1 4:15:29,9
4. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 4:15:51,2
5. Thierry Neuville (BEL) i20 N Rally1 4:21:19,6
6. Oliver Solberg (SWE) GR Yaris Rally2 4:22:54,8
7. Gus Greensmith (GBR) Fabia RS Rally2 4:23:48,6
8. Yohan Rossel (FRA) C3 Rally2 4:24:03,8
9. Kajetan Kajetanowicz (POL) GR Yaris Rally2 4:25:16,8
10. Alejandro Cachon (ESP) GR Yaris Rally2 4:26:40,0
A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
1. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 133 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 114 pont
3. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 113 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 108 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 83 pont
6. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 63 pont
7. Adrien Fourmaux (FRA) Hyundai WRT 44 pont
8. Sami Pajari (FIN) Toyota Racing WRT2 31 pont
9. Gregoire Munster (LUX) M-Sport WRT 18 pont
10. Joshua McErlean (IRL) M-Sport WRT 12 pont
Gyártók
1. Toyota Racing WRT 312 pont
2. Hyundai WRT 243 pont
3. M-Sport Ford WRT 87 pont
4. Toyota Racing WRT2 48 pont
Amber PR