Hogy idáig jussunk, bő évtizedet kellett várni. A Mercedes buszok előtt – az ezüstnyilak kifejezés már nem állja meg a helyét, hisz az új csuklósok színe szürke – a győri autóbuszpark 2010-ben fiatalodott utoljára. A tízes évtized utolsó hónapjaira a győri buszok átlagéletkora karcolta a 20 évet. A buszokban nem volt utastéri klíma, ami a nyári kánikulában versenyképtelenné tette a szolgáltatást. Télen a buszok fűtésével akadt sűrűn baj. Hiába kerültek napi szinten felszínre a problémák, az előző győri városvezetés nem volt hajlandó mélyebben a zsebébe nyúlni a gondok orvoslására. 2019 szeptemberében csúcsosodott ki a helyzet, amikor 24 nap alatt 680 helyi buszjárat maradt ki a városban. Dominóként dőltek a buszok a sofőrök hiánya és az öreg járműpark miatt.