Pályafutása során Fülöp András 25 ezer órát töltött a levegőben, ami mind a mai napig egyedülálló a magyar aviatika történetében. Neve egybeforrott a Malév jet-korszakba való belépésével: mint típusfőpilóta aktív részt vállalt a Magyar Légi Közlekedési Vállalat első sugárhajtású repülőgépének, a Tu-134-esnek az érkezésében. Vezetésével született meg a Tu-154-es hárompilótás "magyar" változata, a Tu-154B-2. Közel harminc éves maléves pályafutása alatt új pilótagenerációk tanulták meg tőle a szakma szeretetét és fortélyait. Még ma is sok olyan hajózó repül a légitársaságnál, aki Fülöp András keze alatt tanult – áll a közleményben.
1958-ban került a Malévhez, ahol másodpilótaként, majd parancsnoki beosztásban repült. 1967-ben a Tu-134-es tanfolyamra már a típus leendő főpilótájaként ment ki, s nagyon sokat tett sikeres forgalomba állításáért, ahogy 1973-ban az igazi "civil" kedvence, az új, Tu-154-es típusért is, amelynek szintén a főpilótája volt. Budapesten született meg az első háromfős repülőgép, a Tu-154B-2-es változata is. Később Fülöp András lett a Malév első repülési igazgatója, és egyben vállalati főpilóta.
(MTI)

Kóros elmeállapotú nő akart bírót és rendőrkapitányt ölni
A hivatalokat is megfenyegette.